Focke-Wulf Fw 159

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 159 V2 Focke-Wulf Fw 159 V2
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 159 V2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.193R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.193R (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (Fw 159 V1, Fw 159 V2, Fw 159 V3)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935 (Fw 159 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1875 kg 4134 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2250 kg 4960 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,40 m 40ft 8,18in
Délka:
Length:
10,00 m 32ft 9,69in
Výška:
Height:
3,75 m 12ft 3,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,20 m2 217.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 210 D
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Junkers Jumo 210 D
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 671 hp at 2700 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
385 km/h v 4000 m 239 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
365 km/h v ? m 227 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,5 min do 6000 m 12,5 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7200 m 23622 ft
Dolet:
Range:
650 km 404 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (každý 500 nábojů) 2x 7,92mm MG 17 machine gun (500 rounds each)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-159-t71248#250858 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na podzim roku 1934 byly objednány tři prototypy letounů Ar 80, Bf 109, Fw 159 a He 112 které se účastnily konkurzu na stíhací letadlo které by mělo být základem výzbroje Luftwaffe. V roce 1937 se rozhodlo že základ výzbroje Luftwaffe budou letouny Bf 109.

3 prototypy
Fw 159 V1 - Dokončen na jaře 1935, pilot prvního letu byl Flugkapitän Wolfgang Stein. Letoun byl zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem, pilot utrpěl pouze lehké zranění.
Fw 159 V2 (D-INGA) - upraven systém zatahování podvozku, více viz tabulka
Fw 159 V3 (D-IUPY) - motor Junkers Jumo 210 G s přímým vstřikováním paliva, vzletový výkon 515 kW
Focke-Wulf Fw 159 - Fw 159 V3 (3. prototyp, D-IUPY)

Fw 159 V3 (3. prototyp, D-IUPY)
Focke-Wulf Fw 159 - Fw 159 V2 (2. prototyp, D-INGA)

Fw 159 V2 (2. prototyp, D-INGA)
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-159-t71248#250860 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more