Suchoj T-5

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Suchoj T-5

Sukhoi T-5 / Сухой Т-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj T-5 Sukhoi T-5
    Originální název:
    Original Name:
    Сухой Т-5
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1958-DD.MM.1958 Státní svazový závod č. 51 pokusné stavby letadel, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1958-DD.MM.1958
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze T-3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.07.1958
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10400 kg 22928 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11300 kg 24912 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,54 m 28ft 0,22in
    Délka:
    Length:
    18,38 m 60ft 3,62in
    Výška:
    Height:
    4,84 m 15ft 10,55in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    34,00 m2 365.97 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Tumanskij R-11F-300 o tahu 41,19 kN / 60,02 kN s přídavným spalováním Tumansky R-11F-300, thrust 9259 lb / 13492 lb with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3480 l 765 Imp gal / 919 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2120 km/h v 12000 m 1317.3 mph in 39370 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    18800 m 61680 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1360 km 845.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
    Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
    Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
    ruslet.webnode.cz



    URL : http://en.valka.cz/topic/view/712#52079Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Suchoj T-5 vzniknul přestavbou prototypu T-3. Jeho stávající avionika byla mimo radiolokátoru a zbraňových systémů doplněna na standard výbavy letounu Su-11 (Su-11 nebyl za základ použit protože sám o sobě představoval téměř nouzovou rekonstrukcí Su-9 a byla obava o nedostačnost konstrukčních možností). Protože výkon stávajícího jednoho motoru Ljulka Al-7F-2 nedostačoval k dosažení výšek ve kterých operovaly nové americké průzkumné letouny byla záď letounu na úrovni odvětrávacích dvířek motoru demontována a nahrazena novou, do níž byly namontovány dva proudové motory Tumanskij R-11F-300. Vzhledem k jejich instalaci prošla přestavbou i vstupní část vzduchu k motorům při které byl zmenšen i průřez kužele ve vstupním otvoru vzduchu. Tím byla prakticky znemožněna instalace všech typů moderních sovětských radiolokátorů, protože měly příliš velkou anténu. To zavdalo důvod k opuštění této koncepce a vzniku prototypu Suchoj T-58, který měl vstupní kanály vzduchu k motorům na bocích trupu a příď byla ponechána pro instalaci vhodného raketového zbraňového systému. Letoun T-5 vykonal pouze asi 30 letů, při nichž se především testovaly pohonné jednotky a aerodynamika zadní části letounu. Nakonec byl po dostavbě prototypu T-58 definitivně vyřazen ze zkoušek.
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/712#172361Version : 0
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20709.htm
    .


    URL : http://en.valka.cz/topic/view/712#560720Version : 0
    MOD