Lavočkin UTI La-9

Lavochkin UTI La-9
Лавочкин УТИ Ла-9
     
Název:
Name:
Lavočkin UTI-La-9 Lavochkin UTI-La-9
Originální název:
Original Name:
Лавочкин УТИ Ла-9
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.05.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.04.1948-DD.MM.1949 Ulan-Udenský letecký závod č.99, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1949
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
266
(v roce 1951 bylo do podoby La-9V přestavěno asi 100 stíhacích La-9.)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1947
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2554 kg 5631 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3285 kg 7242 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 2in
Délka:
Length:
8,625 m 28ft 3,5in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,754 kg/m2 38.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l 112.2 UK gallons (134.75 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
659 km/h v 5700 m 409.5 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 4500 m 236.1 mph in 14764 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,67 m/s 3281.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m 5,8 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34450 ft
Dolet:
Range:
955 km 593.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložený nad motorem, 100 granátů nebo
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem
One fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannon, mounted above the engine, 100 rounds or
one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, above the engine .
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- za původním pilotním sedadlem bylo přidáno druhé místo s kompletním druhým řízením.
- pro úsporu hmotnosti byly z centroplánu odstraněny dvě palivové nádrže a tři kanóny NS-23S.
- zaměřovač ASP-1H byl zaměněn za ASP-3N.
- ostruhové kolečko bylo použito z typu La-11.
- do části strojů byl namísto kanónu instalován kulomet UBS, který byl pro výcvik dostačující.


Další popis je na: Chronologický přehled konstrukcí S. A. Lavočkina
-
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
http://www.aviation.ru/La/la9-11.html
http://www.wio.ru/tacftr/lag.htm
http://www.airwar.ru/enc/other2/la9v.html
aerosvitva.aero
http://www.airpages.ru/ru/la9.shtml
archiv autora

Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-UTI-La-9-t71172#484164 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more