Lavočkin UTI La-9

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Lavočkin UTI La-9

Lavochkin UTI La-9 / Лавочкин УТИ Ла-9

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lavočkin UTI-La-9 Lavochkin UTI-La-9
    Originální název:
    Original Name:
    Лавочкин УТИ Ла-9
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.05.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    DD.04.1948-DD.MM.1949 Ulan-Udenský letecký závod č.99, Ulan-Ude /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1947-DD.MM.1949
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    266
    (v roce 1951 bylo do podoby La-9V přestavěno asi 100 stíhacích La-9.)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1947
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2554 kg 5631 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3285 kg 7242 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,800 m 32ft 2in
    Délka:
    Length:
    8,625 m 28ft 3,5in
    Výška:
    Height:
    3,560 m 11ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,59 m2 189.34 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    186,754 kg/m2 38.25 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
    Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
    Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
    driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    510 l 112.2 UK gallons (134.75 US gal)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    659 km/h v 5700 m 409.5 mph in 18701 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v 4500 m 236.1 mph in 14764 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16,67 m/s 3281.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,8 min do 5000 m 5,8 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10500 m 34450 ft
    Dolet:
    Range:
    955 km 593.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložený nad motorem, 100 granátů nebo
    1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem
    One fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannon, mounted above the engine, 100 rounds or
    one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, above the engine .
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - za původním pilotním sedadlem bylo přidáno druhé místo s kompletním druhým řízením.
    - pro úsporu hmotnosti byly z centroplánu odstraněny dvě palivové nádrže a tři kanóny NS-23S.
    - zaměřovač ASP-1H byl zaměněn za ASP-3N.
    - ostruhové kolečko bylo použito z typu La-11.
    - do části strojů byl namísto kanónu instalován kulomet UBS, který byl pro výcvik dostačující.


    Další popis je na: Chronologický přehled konstrukcí S. A. Lavočkina
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
    http://www.aviation.ru/La/la9-11.html
    http://www.wio.ru/tacftr/lag.htm
    http://www.airwar.ru/enc/other2/la9v.html
    aerosvitva.aero
    http://www.airpages.ru/ru/la9.shtml
    archiv autora











    URL : http://en.valka.cz/topic/view/71172#484164Version : 0
    MOD