Douglas C-54 Skymaster

Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Douglas C-54 Skymaster

přehled verzí

    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Douglas C-54 Skymaster - přehled verzí

    C-54- první armádou používaná verze, 24 letadel bylo upraveno z civilních DC-4

    C-54A
    - zesílený drak a zvětšení kapacity palivových nádrží, určen pro přepravu osob i nákladu, vyrobeno 252 letadel

    MC-54A
    - úprava pro přepravu raněných

    C-54B
    - opět byla zvýšena kapacita palivových nádrží, nové nádrže byly v křídlech, vyrobeno 220 letadel

    VC-54C
    - jeden letoun byl upraven pro přepravu presidenta Franklina D. Roosevelta

    C-54D
    - shodný letoun s verzí C-54B, motory P&W R-2000-11, vyrobeno 380 letadel

    AC-54D- několik strojů bylo přestaveno pro kalibraci komunikačního zařízení

    EC-54D
    - přeznačení verze AC-54D

    HC-54D
    - úprava pro záchrannou službu, později přeznačené na SC-54D.

    JC-54D
    - nouzová úprava pro sledování návratu kabin kosmických lodí, upraveno 9 letadel.

    SC-54D
    - úprava pro vyhledávání a záchranu letadel, upraveno bylo 38 letadel, později označeno jako HC-54D

    TC-54D
    - úprava pro výcvik osádek vícemotorových letadel

    VC-54D
    - úprava pro přepravu VIP pasažérů

    WC-54D
    - úprava pro průzkum počasí

    C-54E
    - rychlá úprava pro dopravu paliva, upraveno bylo 125 letadel

    AC-54E
    - úprava původních C-54E pro airolinky, v roce 1962 byly přeznačeny na EC-54-E

    EC-54E
    - přeznačené AC-54E

    HC-54E
    - přeznačené SC-54E (rok 1962)

    SC-54E
    - úprava pro námořní záchrannou službu, v roce 1962 přeznačeny na HC-54E

    VC-54E
    - úprava pro dopravu personálu

    XC-54F
    - projekt výsadkového letounu, k výrobě nedošlo

    C-54G
    - shodné s verzí C-54E, pouze jiná verze motorů P&W R-2000, rok 1945

    HC-54G
    - přeznačené SC-54G (rok 1962)

    JC-54G
    - provizorní testovací úprava letounu C-54G

    SC-54G
    - úprava pro námořní záchrannou službu, v roce 1962 přeznačeny na HC-54G

    VC-54G
    - úprava pro přepravu VIP pasažérů nebo personálu

    C-54GM
    - označení DC-4 vyrobených v Kanadě

    C-54H
    - výsadková verze, nebyla vyráběna

    C-54J
    - projekt pro přepravu personálu, k výrobě nedošlo

    XC-54K
    - jeden prototyp s dlouhým doletem, poháněn motory Wright R-1820

    C-54L
    - jeden letoun C-54A, na kterém byl testován upravený palivový systém

    C-54M
    - úprava pro dopravu uhlí do Berlína vzdušným mostem, upraveno 38 letadel

    MC-54M
    - speciální úprava pro přepravu nemocných a zraněných, 30 letadel

    VC-54N
    - přeznačené námořní R5D-1Z (rok 1962)

    C-54P
    - přeznačené námořní R5D-2 (rok 1962)

    VC-54P
    - přeznačené námořní R5D-2Z (rok 1962)

    C-54Q
    - přeznačené námořní R5D-3 (rok 1962)

    VC-54Q
    - přeznačené námořní R5D-3Z (rok 1962)

    C-54R
    - přeznačené námořní R5D-4R (rok 1962)

    C-54S
    - přeznačené námořní R5D-5 (rok 1962)

    VC-54S
    - přeznačené námořní R5D-5Z (rok 1962)

    C-54T
    - přeznačené námořní R5D-5R (rok 1962)

    EC-54U
    - přeznačené námořní R5D-4 se speciální elektronikou (rok 1962)

    RC-54V
    - přeznačené námořní R5D-3P (rok 1962)

    R5D-1
    - letoun C-54A upravený pro US Navy, 65 letadel

    R5D-1C
    - upravené R5D-1 na standart C-54B

    R5D-1F
    - upravené R5D-1 pro přepravu námořního personálu, v roce 1962 přeznačen na VC-54N

    R5D-1Z
    - dočasné použité označení pro R5D-1F

    R5D-2
    - 30 letadel C-54B upravených pro službu v US Navy, v roce 1962 přeznačen na C-54P

    R5D-2F
    - upravené R5D-2 pro přepravu námořního personálu, v roce 1962 přeznačen na VC-54P

    R5D-2Z
    - dočasné použité označení pro R5D-2F

    R5D-3
    - letoun C-54D upravený pro US Navy, 95 letadel, v roce 1962 přeznačen na C-54Q

    R5D-3P
    - úprava pro fotografický průzkum, v roce 1962 přeznačen na RC-54V

    R5D-3Z
    - úprava letounu R5D-3 pro dopravu námořního personálu, v roce 1962 přeznačen na VC-54Q

    R5D-4
    - C-54E upravené pro službu u US Navy, 20 letadel, v roce 1962 přeznačen na EC-54U

    R5D-4R
    - úprava R5D-4 přo přepravu osob, v roce 1962 přeznačen na C-54R

    R5D-5
    - R5D-2 a R5D3 po výměně motorů, přibližně odpovídal verzi C-54G, v roce 1962 přeznačen na C-54S

    R5D-5R
    - úprava R5D-5 pro dopravu osob, v roce 1962 přeznačen na C-54T

    R5D-5Z
    - úprava R5D-5 pro přepravu osádek a personálu, v roce 1962 přeznačen na VC-54S

    R5D-6
    - C-54J pro dopravu osob pro námořnictvo, k výrobě nedošlo

    XC-112
    - přetlaková verze C-54B s motory P&W R-2800, nebyl vyráběn

    XC-112A
    - jako XC-112, vývoj DC-6

    XC-114
    - letoun C-54E s motory Allison V-1710

    XC-115
    - XC-114 poháněný motory Packard V-1650, nebyl vyráběn

    XC-116
    - XC-114 s tepelným odledovacím zařízením pouze testy na jediném letounu

    Skymaster I
    - C-54D užívané RAF, jednalo se o 22 letadel, 10 letadel bylo vráceno USAAF

    Celkem bylo vyrobeno 1 170 letounů Skymaster

    Použité zdroje:
    http://www.uswarplanes.net/c54.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/C-54_Skymaster
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/70449#248047 Version : 0
    Vláďa MOD