URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245858
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Aháá !! to by mě ani nenapadlo že je to tak jednoduché !!! Super! Díky.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#245884
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
No jo - hlavní ojnice na čepu klikové hřídele, další ojnice na čepech na té hlavní ojnici. Z čehož např. vyplývá, že téměř každý válec má jiný zdvih!
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246172
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Pane Chvojko, nemáš pravdu. Zkus se na to podívat pořádně.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246205
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
I já bych rád věděl, z čeho usuzuješ na rozdílné zdvihy u jednotlivých válců? Omezení je u nich jen to , že by (u čtyřtaktů) měli mít v jedné řadě lichý počet válců, takže onen 12-ti válec v úvodní otázce by konstrukčně znamenal čtyřřadový trojválec
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246248
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
A můžete ještě napsat, nevím jak se mu správně říká když se otáčí celé válce dokola ?
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246292
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Nejsem si jistý, jestli je to to, co myslíš, ale motor, který se otáčí kolem pevné osy a k němu je naopak na pevno připojená vrtule je motor rotační.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246293
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Přesně tak, pokud je klikovka pevná (spojená s letounem) a otáčí se motor kolem ní jde o rotační motor, vrtule nemusí nutně být spojena s motorem, existovaly i tzv. "birotační motory" kdy se motor točil na jednu stranu a vrtule na druhou, což snižovalo reakční moment (němci je vyvíjeli konce WWI ) jinak rotační motory skončily v podstatě s WWI, jejich výkonost byla omezena vahou rotující hmoty (ta vadila při použití).
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246305
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
to quatí dobrá úvaha, akorát u hvězdicových motorů by to bylo popsané spíš jako čtyřhvězdicový dvanáctiválec, ale uznávám že ten tvůj termín je popisnější
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246308
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
to ivoš: mám pravdu, podívejte se do SZ
to Quatí: rozdílný zdvih je daný kinematikou, hlavní a vedlejší ojnice jsou různě dlouhé, čepy pomocných ojnic neopisují kružnice ... ono je to podobné u V-motorů, pokud nemají obě ojnice navlečené na společný klikový čep. pokud si dobře pamatuji ze studia na Vojenské Katedře ČVUT, např tankový motor V-55 má zdvih v jedné řadě 180 a v druhé 183 mm
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246310
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
jj tentokrát má pravdu JanChvojka jednodušší varianta V motoru s dvěma ojnicemi je popsaná např zde:
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246318
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Ne. Nechápu. V horní i dolní úvrati pístu je pístní čep, čep pomocné ojnice a klikový čep v přímce. Protože vzdálenost všech čepů - pístního, pomocné ojnice a klikového - je daná, zůstává zdvih pístu stejný, bez ohledu na to, že vlastní pomocná ojnice je kratší a má čep navíc. Průběh pohybu pístu v čase je ovšem asi trochu odlišný.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246324
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
"Problém" je v tom, že hlavní ojnice je vedena svým válcem a při otáčení kývá, tj. v okamžiku, kdy okolní válce mají píst v horní a dolní úvrati, neleží osy pístního, klikového a pomocného čepu v jedné linii.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246325
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Dochází - aby byl shodný zdvih, musel by na oné přímce ležet ještě ČTVRTÝ bod, totiž osa klikové hřídele. A to je v jednom okamžiku nemožné, právě proto, že hlavní ojnice kývá, je to tak? Omlouvám se.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246328
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Ano, máte pravdu - ale v horní úvrati posune kývnutí hlavní ojnice pomocný čep kousek "za" tuto přímku a v dolní zase "před" ní
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246331
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
AUBI --jo rotační to je ono, nemáte zase nejaké schéma jak to funguje? Jak funguje mazání, elektrika atd. Dík.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246346
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Já se jinak o motory nezajímám a nejsem strojař, takže ti tyhle detaily nevysvětlím, já znám jen to, co člověku utkví v hlavě, když se probírá letadly. Což mi připomíná - mazání bylo pokud vím tak nějak "průtokové", v literatuře se často uvádí, jak z rotačních motorů olej přímo odstřikoval... Nejspíš byl rozváděn setrvačností od středu. Elektrika - V době rotačních motorů se obvykle startovalo ručně, otočením vrtulí a tím stlačením směsi ve válcích, bez elektrického vznícení na počátku. Pak už další práci obstaraly svíčky.
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246349
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Pěkný článek o vývoji motoru R-2800, hlavně tedy klikového ústrojí je na tomto odkaze : www.enginehistory.org
URL : https://www.valka.cz/Hvezdicovy-letecky-motor-t69813#246589
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.