Caspar C 29

     
Název:
Name:
Caspar C 29 Caspar C 29
Originální název:
Original Name:
Caspar C 29
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Dansk Aero A/S, København
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1340 kg 2954 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2000 kg 4409 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,00 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
9,98 m 32ft 8,91in
Výška:
Height:
4,18 m 13ft 8,56in
Plocha křídla:
Wing Area:
47,44 m2 510.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 368 kW/500 k Hispano-Suiza 12Jb, power 493 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 3000 m 14,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242127 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Caspar C 29

Historie :
Letoun Caspar C 29 byl postaven zase v zahraničí, a to v továrně Dansk Aero. Tento stroj byl vlastně zkonstruován, aby se mohl zúčastnit soutěže na nový poštovní letoun vypsané v Německu roku 1926. Cílem této soutěže bylo vybrat provozuschopný a výkonný letoun pro německé civilní letectvo. Do soutěže pořádané ve Warnemünde se přihlásilo 18 strojů a továrna Karl Caspar AG počítala s tím, že se soutěže zúčastní s typem Caspar C 29. Ten byl ale při zalétávání zničen jen několik dní před začátkem samotné soutěže. Letecká soutěž se nakonec konala od 12. do 31. července 1926 a vyhrála jí firma Heinkel s typem HE 5.
Letoun byl dvoumístný dvouplošník se dvěmy plováky. Zajímavostí konstrukce bylo spodní křídlo umístněné až pod trupem, a navíc v něm byl umístněn chladič motoru. Byl poháněn řadovým dvanáctitiválcovým motorem do "V" typu Hispano-Suiza 12Jb o výkonu 300 kW. I když se jednalo o konstrukci civilního letounu, uvažovalo se i o výzbroji ve formě pevného kulometu v přídi a druhého pohyblivého ovládaného střelcem vzadu.

Zdroj:
http://luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac29.htm
www.hydroretro.net
http://www.hansesail.com/1926.116+B6Jkw9.0.html
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242126 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Caspar C-29

Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_29.html

Caspar C 29 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-29-t68922#242128 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more