Hansa-Brandenburg W.19

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg W.19 Hansa-Brandenburg W.19
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg W.19
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1918 Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
55
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1435 kg 3164 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2005 kg 4420 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.8 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
10.65 m 34ft 11,29in
Výška:
Height:
4.10 m 13ft 5,41in
Plocha křídla:
Wing Area:
57.8 m2 622.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IV o výkonu 191 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Maybach Mb.IV, power 256 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
441 l 97 Imp gal / 116.5 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v 0 m 93.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.4 min do 1000 m 6.4 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15
1x pohyblivý 7,92mm kulomet LMG 14
2x fixed 7.92 mm LMG 08/15 machine gun
1x flexible 7.92 mm LMG 14 in rear cockpit
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 5 h Endurance: 5 hr
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.aviastar.org

Hansa-Brandenburg W.19 -


Hansa-Brandenburg W.19 -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-19-t68761#386121 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Hansa-Brandenburg W.19

Zkušenosti s provozem Hansa-Brandenburg W.12 ukázly potřebu podobného stroje s větší vytrvalostí. V listopadu 1917 proto vznikl W.19, v podstatě prodloužený W.12 o větším rozpětí a s výkonnějším motorem Maybach Mb.IV o 260 koních (někdy uváděno 240 koní). Asi nejvýraznějším rozdílem ve vzhledu tvořila dvoupříhradová křídla, o něco méně zakulacené konce křídel a malý vrtulový kužel. Pozdější stroje, 2207-2216, 2237, 2259-2278 a 2537 se od první trojice, 1469-1471 odlišovaly poněkud většími směrovkami a dodatečnými plovákovými vzpěrami. Stroj č. 2237 byl testován s výzbrojí 20mm kanonem Becker. První stroje W.19 byly zařazeny do služby na základny v Borkumu a Zeebrugge v lednu 1918. Základem jejich nasazení bylo hlídkování nad mořem a vyhledávání cílů pro své menší bratrance W.12 a proW.29, které zatím čekaly na hladině a šetřily palivo. Obvyklým terčem byly britské hlídkové létající čluny F.2A, H.12 či H.16 ze základny v Yarmouthu.
Je ovšem třeba říci, že souboje mezi pohyblivými stíhači a těžce vyzbrojenými létajícími čluny byly často velice vyrovnané. 4. června 1918 se čtyřčlenná britská hlídka, vedená Capt. Leckiem z Yarmouthu, setkala s celkem patnácti německými W.12, W.19 a W.29. Soustředěné palbě z Felixstowů se podařilo tři Brandenburgy odříznout od ostatních a brzy jeden zapálit, Němci poté jeden z britských strojů donutili dosednout na hladinu, kde byl později internován holandskou vlečnou lodí. Druhý létající člun musel krátce přistát kvůli netěsnosti na palivovém potrubí, ale brzy se zapojil zpět do bitvy. Tak Němci přišli o další Brandenburg a od britských létajících člunů se odpoutali. Vzápětí narazili na pátého člena britské hlídky, který se od ostatních předtím oddělil kvůli problémům s motorem. Stroj, neschopný vzletu, však jejich palbu opětoval natolik dobře, že sestřelil dalšího z plovákových letounů a ostatní se musely vrátit na základnu kvůli docházejícímu palivu. Tento F.2A se ovšem na základnu již nevrátil, osádce se podařilo zprovoznit ho natolik, aby se mohl po hladině vypravit k blízkému ostrovu Terschelling, byl ovšem napaden Brandenburgem W.19 2239 a zapálen.
V roli lovce-pátrače pro W.12 a W.29 měl ke konci války W.19 doplnit jednoplošník W.33, toho ale kvůli konci války se snad jen šest z nich dočkalo i nasazení.

Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-19-t68761#241198 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more