Caspar S 1

     
Název:
Name:
Caspar S 1 Caspar S 1
Originální název:
Original Name:
Caspar S 1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1923 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
11
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1600 kg 3527 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2350 kg 5181 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,00 m 59ft 0,65in
Délka:
Length:
12,655 m 41ft 6,23in
Výška:
Height:
3,92 m 12ft 10,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,30 m2 562.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k Maybach Mb.IVa, power 242 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itk/n3.htm
http://avrosys.nu/aircraft/Spaning/IndexSpan.htm
http://www.bredow-web.de/.../maybach_iv.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240605 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Caspar S.I
Heinkel HE 1


Tento letoun vznikl u malé firmy Caspar-Werke v Travemünde, založené v roce 1921 konstruktérem Karlem Casparem, jako pokračovatel úspěšného námořního průzkumného letounu Hansa Brandenburg W 29. Letoun byl společně s konkurenčním Supermarine Channel II zakoupen pro testy Švédským námořním letectvem. Rozebraný prototyp dorazil do továrny Svenska Aero AB v Lindingö na konci roku 1921 a byl shledán vyhovujícím. Kvůli embargu na německé zbaně byla dohodnuta licenční výroba na základě dodaného prototypu ve Svenska Aero. Od počátku dostal prototyp a jeho následovníci přezdívku "Hansa", podle původního "brandenburáku" i podle celého jména Casparovy firmy.

V roce 1922 byla tedy objednána série deseti strojů, které obdržely čísla 32 až 41 (prototyp byl samozřejmě 31). Částečně byly postaveny německou firmou, částečně ve Švédsku u Svensky Aero a Galärvarvet (námořní dílny ve Stockholmu), kde také došlo k celkovému sestavení (a proto je někdy tento typ uváděn jako Svenska S.1). V roce 1923, kdy byly postaveny poslední, již firmu Caspar opustil její konstruktér a autor es jedničky Ernst Heinkel, a kvůli autorským sporům byly "Hansy" přeznačeny na Heinkel HE 1 (Heinkel Eindecker 1) a do řady názvů, používaných pro těchto pár strojů přibyl další.

Všech 11 strojů jako motor používalo Maybach IVA o výkonu 179 kW a poprvé v historii švédského letectví byly tyto letouny i ozbrojeny jedním kulometem. Po vzniku Švédského letectva v roce 1926 do něj bylo sedm přeživších strojů převedeno pod označením S 2 (Spanning - pozorovací). Používány byly až do roku 1932 a na jejich základě vznikly další varianty s jinými motory.

Zdroj:
https://www.avrosys.nu/aircraft/Spaning/202S2.htm
https://sv.wikipedia.org/wiki/Heinkel_HE_1
https://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_1
https://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240620 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Caspar S-1


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html

Caspar S 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240606 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Caspar S-1


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html

Caspar S 1 -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-S-1-t68638#240607 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more