Kawaniši H11K1-L Soku

Kawanishi H11K1-L Soku / 川西 H11K1-L「苍空」・大型飞行运输艇
Photographs of the front part of the mock Adversary with open doors

archives of the author.
Kawaniši H11K1-L Soku -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239250 Version : 0
     
Název:
Name:
Kawaniši H11K1-L Soku Kawanishi H11K1-L Soku
Originální název:
Original Name:
大型飞行运输艇「苍空」
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.05.1945 výroba makety
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (dřevěná maketa v měřítku 1:1 / wooden mock-up 1:1)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 80 vyzbrojených vojáků
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
26405 kg 58213 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
45500 kg 100310 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
48,000 m 157ft 5,75in
Délka:
Length:
32,720 m 107ft 4,19in
Výška:
Height:
12,578 m 41ft 3,19in
Plocha křídla:
Wing Area:
290,00 m2 3121.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,90 kg/m2 32.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši MK4Q Kasei 22 (Ha32-22) o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k),
1 236 kW (1 680 k) v h= 2 100 m, 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule čtyřlisté kovové s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 300 mm.
Mitsubishi MK4Q Kasei 22 (Ha32-22) fourteen-cylinder air-cooled radials, rated at 1,825 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,519 hp at 18,045 ft,
driving a four-blade constant speed propellers of 14ft 1,28in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
20 000 l 4,400 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 5000 m 292 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 3000 m 229.9 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,5 min do 3000 m 11,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
3890 km 2417.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13.0 mm, 200 nábojů na každý. Three 0.51 inch flexible machine guns Type 2 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
大型飞行运输艇「苍空」 / - / Námořní experimentální dopravní létající člun s dlouhým doletem Soku


Všechny údaje jsou pouze vypočtené
Navy Experimental Large-size Transport Flying-Boat Soku


All technical data are only calculated.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239248 Version : 0
Kawanishi H11K1-L
苍空 / Soku / -


History:
In 1944, the Japanese Naval Air Command (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) expressed interest in a large transport flying boat that would surpass the Kawanishi H8K in its carrying capacity. The company 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha has previously looked into the [b:aaaa]K-60, which was a project for a large flying boat with a very long range of interest were the planned propulsion units four twenty-four cylinder YE2A (Ha-73-01) engines.
Kawanishi's design team submitted a new design to the Navy, designated KX-8, and after reviewing it, Kaigun Kōkū Hombu ordered the construction of a 1:1 scale wooden mock-up of the new aircraft. The new aircraft was assigned the designation H11K1-L and the combat name "Soku". It was a large aircraft with a spacious double-deck fuselage, and loading and unloading of material was possible through large double-winged cargo doors in the nose. The main construction material was to be wood, a non-defective material.
Kawanishi was busy building more necessary fighter aircraft N1K1-J and N1K2-J and their further development. The wooden mock-up was completed on Lake Seto and immediately after completion (May 1, 1945) was destroyed by American aircraft. No further work was started.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239247 Version : 0
Three-view sketch of the transport Sok
Kawaniši H11K1-L Soku -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239249 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more