Název: Name: | Kawasaki - Dornier Do D | Kawasaki - Dornier Do D |
Originální název: Original Name: | 八七式重爆击机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 SA Italiana di Costruzioni Meccaniche, Marina di Pisa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.10.1924 potom byl předán Japonsku | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2660 kg | 5864 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3900 kg | 8598 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,600 m | 64ft 3,64in |
Délka: Length: | 13,450 m | 44ft 1,52in |
Výška: Height: | 4,540 m | 14ft 10,74in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,40 m2 | 671.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 62,50 kg/m2 | 12.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Eagle VIII, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 268 kW. Vrtule čtyřlistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Rolls-Royce Eagle VIII, twelve-cylinder liquid-cooled 60° Vee engine rated at 360 hp, driving four-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 165 km/h v ? m | 102.5 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | 80.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3160 m | 10367 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,69 mmv přední části 1x pohyblivý kulomet ráže 7,69 mm v zadním střelišti Pumový náklad: 1x letecké torpédo ráže 457,2 mm. | One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in the nose and one flexible rear-firing 0.303 inch machine-gun. Bomb load: One 18 inches torpedo. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Jednoplošný plovákový průzkumný letoun dlouhého doletu s možností nést torpédo. - Letoun se zúčastnil v roce 1925 soutěže vyhlášené japonským námořním letectvem, které v té době potřebovalo dálkový plovákový letoun, který mohl nést letecké torpédo, z toho důvodu byly odstraněny výztuhy mezi plováky. - Soutěž byla ukončena pro nejasně formulované podmínky. - Od ostatních Dornierů Do.D se odlišoval použitým motorem Rolls-Royce-Eagle a čelním chladičem, ostatní Dorniery měly chladící panely na boku motoru a výkonnější motor BMW | - |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 http://www.airwar.ru/enc/bww1/dod.html http://www.histaviation.com/Dornier_Do_D.html www.letletlet-warplanes.com koapp.narod.ru archiv autora |