Micubiši 2MT4 Ótori

Mitsubishi 2MT4 Ohtori / 三菱 「鳳」「2MT4」
     
Název:
Name:
Micubiši 2MT4 Mitsubishi 2MT4 Ohtori
Originální název:
Original Name:
海軍 三菱 鴻型偵察機 [2MT4]
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.03.1925 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.03.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1780 kg 3924 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,776 m 48ft 5,75in
Délka:
Length:
10,656 m 34ft 11,5in
Výška:
Height:
3,680 m 12ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
59,00 m2 635.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Lion II, kapalinou chlazený třířadý (s válci do W) dvanáctiválec o vzletovém výkonu 335 kW při 1 950 ot/min a 357,9 kW v h= 1 524 m při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 410 mm
Napier Lion II twelvee-cylinder water-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine rated at 450 hp at 1,950 rpm for take-off and 480 hp at 5,000 ft at 2,200 rpm,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 11ft 2,25in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
380 l 83.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
191 km/h v 1524 m 118.7 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi a
1x pohyblivý zdvojený kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní kabině.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in nose mounted and
one twin flexible mounted 0.303 inch Vickers machine-guns in a rear cocpit.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
海軍 三菱 鴻型偵察機 [2MT4] - experimentální průzkumný hydroplán Othori 海軍 三菱 鴻型偵察機 [2MT4] - Experimental reconnaissance seaplane Type Othori


One built for tests, but the type didn't enter production.
Zdroje:
Sources:
Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, pp 270-271, Naval Institute Press, Annapolis, 2007, ISBN-10: 1-59144-664-X
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MT4-Otori-t67962#288427 Version : 0
Mitsubishi 2MT4 Ohtori

- The aircraft was modified by the Mitsubishi factory from the Mistsubishi B1M1 Type 13 bomber, this was done at the request of the Naval Air Force, which at the time required such a category of aircraft.


- Mitsubishi produced one prototype, and entered it into the competition. The Navy required its suppliers to fit floats to their aircraft, so the B1M1 was not a major refurbishment. Along with the Mitsubishi prototype, Nakajima-Breguet 19A.2B and Kawasaki - Dornier Do.D entered the competition.


- The Navy eventually ended the competition without picking a winner. For one thing, Kaigun Koku Hombu inaccurately worded the term "long range", and this was a problem because the designers misinterpreted it according to the Navy, and thus no aircraft met expectations.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MT4-Otori-t67962#239176 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek a baravné schéma Ohtori.
Micubiši 2MT4 Ótori -


Micubiši 2MT4 Ótori -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MT4-Otori-t67962#239177 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Použité prameny:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Anapolis; rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_B1M
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-2MT4-Otori-t67962#239178 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more