Albatros W.4

     
Název:
Name:
Albatros W.4 Albatros W.4
Originální název:
Original Name:
Albatros W.4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1916-DD.12.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1916-DD.12.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
118
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
784 kg 1728 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1064 kg 2346 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
8,40 m 27ft 6,7in
Výška:
Height:
3,60 m 11ft 9,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,6 m2 340.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.III, power 160 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
146 l 32.2 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.5 min do 2000 m 8.5 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet lMG 08 2x fixed 7,92 mm lMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 3 h Endurance: 3 hr
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter M. Albatros W4, Windsock Mini Datafile 1. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-64-2.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#402664 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Albatros W 4

Albatros W.4 bol hydroplán, ktorý vznikol s typu Albatros D.I. Oproti D.I mal upravené nosné plochy a smerovku, a samozrejme celodrevené plaváky. Vychádzal s požiadaviek nemeckej admirality. Prototyp bol zalietaný v septembri 1916. Mal drevenú konštrukciu, iba kostra ovládacích plôch, stabilizátor a všetky vzpery boli z oceľových trubiek. Krídla a chvostové plochy pokrývalo plátno. Zostatok trupu pokrývla prekližka. Prototyp mal postranné chladiče vody, ktoré na neskorších W.4 nahradili chladiče Teves und Braun v baldachýne. Celkovo bolo postavených od septembra 1916 do decembra 1917 118 kusov v továrni v Berlíne-Friedrichshagene. Asi 8 kusov dostala Rakúsko-Uhorská armáda, tá ich však bojovo nenasadila. Využívali sa na ochranu pobrežných námorných základien proti leteckým útokom a na letecký prieskum. Väčšina slúžila od roku 1917 v Severnom a Baltickom mori, ale menšie množstvo bolo dislokované v Egejskom mori. Piloti si cenili ich obratnosť a výzbroj, ale čoraz viac bolo jasné že v bojoch nad morom je výhodnejšie dvojmiestne lietadlo ako Friedrichshafen FF.33 alebo Brandenburg W.12. A tak od roku 1918 bol tento typ používaný na výcvikové účely. Koniec vojny prežila veľká časť lietadiel a tak boli koncom roku 1918 zošrotované.

zdroj:
www.luftfahrt-archiv.de
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234101 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros W.4 - Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.

Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#430822 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Albatros W.4 - Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.

Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.
Published with authors permit

Albatros W.4 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#569002 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroje:
www.modelingmadness.com
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html

Albatros W.4 -


Albatros W.4 -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234104 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohľadový náčrt


zdroj: http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
Albatros W.4 -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234103 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more