Název: Name: | Yokosuka K4Y1 | Yokosuka K4Y1 |
Originální název: Original Name: | 横須賀 海軍九〇式初歩练习机 [K4Y1] | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1939 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka DD.MM.1939-DD.MM.1940 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | velmi malý počet / Only a few aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 686 kg | 1512 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 990 kg | 2183 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,990 m | 36ft 0,68in |
Délka: Length: | 8,191 m | 26ft 10,5in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,50 m2 | 317.545 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 33,50 kg/m2 | 6.86 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Jimpu 2 vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k) v h= 2 050 m. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 470 mm | Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated at 128 hp for také-off and 158 hp at 6,725 ft, driving a two-blade wooden propeller of the diameter 8ft 1,25in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 112 l | 25 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 184 km/h v 0 m | 114.3 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 1000 m | 74.6 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 26,5 min do 3000 m | 26,5 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3640 m | 11942 ft |
Dolet: Range: | 375 km | 233 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 横須賀 海軍九〇式初歩练习机 [K4Y1] - Jokosuka Kaigun kjú rei-šiki minakami renšú-ki [K4Y1] - Námořní cvičný letoun typ 90 (K4Y1) Letová vytrvalost: 4,0 h Letoun K4Y1 byl používán téměř výcradně s plovákovým podvozkem, Kaigun Koku Hombu nemělo u tuto pozemní variantu zájem. | 横須賀 海軍九〇式初歩练习机 [K4Y1] - Yokosuka Kaigun kyū rei-shiki minakami renshū-ki [K4Y1] - Navy Type 90 landplane trainer (K4Y1) Allied Code Name: None Endurance: 4 hours Although it could be used as a landplane, almost all operational K4Y1 trainers were equipped with twin floats. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/k4y.htm www.daveswarbirds.com archiv autora |