Jokošo K1Y2

Yokosho K1Y2 / 一三式练习机
     
Název:
Name:
Jokošo K1Y2 Yokosho K1Y2
Originální název:
Original Name:
一三式练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1932 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Kobe /
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Kawanishi - 48
Watanabe - cca 10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
890 kg 1962 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1056 kg 2328 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,205 m 33ft 5,76in
Délka:
Length:
8,680 m 28ft 5,73in
Výška:
Height:
3,470 m 11ft 4,61in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,65 m2 351.44 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
32,34 kg/m2 6.62 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden (Benz VI) vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 97 - 119 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 670 mm.
Gasuden (Benz VI) six-cylinder water-cooled inline engine, rated 130 to 160 hp,
driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller of the diam 8ft 9,12in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
116 l 25.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
131 km/h v 0 m 81.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m 68.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
39,33 min do 2000 m 39,33 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4360 m 14304 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Námořní cvičný plovákový letoun Type 13-2 (K1Y2 model 2)


Letová vytrvalost: 3 h
Navy Type 13-2 Training Seaplane (K1Y2 Model 2)


Endurance: 3 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K1Y2-t65144#232105 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/k1y.html
.
Jokošo K1Y2 -


Jokošo K1Y2 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K1Y2-t65144#572775 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie řady cvičných K1Y2 na plovácích.
Zdoj: uveden výše
Jokošo K1Y2 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K1Y2-t65144#190165 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek K1Y2 s řadovým motorem Benz
Jokošo K1Y2 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K1Y2-t65144#232106 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ještě obrázek plovákového K1Y2 s řadovým motorem z modelářského serveru www.modelbud.pl
Jokošo K1Y2 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K1Y2-t65144#232107 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more