Název: Name: | Micubiši G6M1-K | Mitsubishi G6M1 -K |
Originální název: Original Name: | 一式大型陸上練習機一一型 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 (přestavěno / converted) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5-8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6800 kg | 14991 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8800 kg | 19401 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 24,880 m | 81ft 7,52in |
Délka: Length: | 19,970 m | 65ft 6,22in |
Výška: Height: | 4,900 m | 16ft 0,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 78,125 m2 | 840.93 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 112,64 kg/m2 | - lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°. | Mitsubishi MK4A Kasei 11 fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 1,509 hp for take-off, 1,391 hp at 6,562 ft and 1,322 hp at 13,123 ft, driving three-blade Hamilton-Sumitomo CS-3B metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 640 l | 800 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 440 km/h v 4000 m | 273.4 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v 3600 m | 198.8 mph in 11811 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | 31496 ft |
Dolet: Range: | 4200 km | 2609.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | žádná |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一式大型陸上練習機一一型 / - / Námořní cvičný letoun typ 1 Spojenecké kódové označení bylo Betty. - Poté co boje v Číně ukázaly, že těžký doprovodný stíhač G6M1 není schopen plnit své úkoly, byl tento typ upraven na pokračovací cvičn letoun, označení se změnilo na G6M1-K. Není znám počet takto upravených letadel, zřejmě však touto úpravou prošlo všech 30 vyrobených stíhačů. | 一式大型陸上練習機一一型 / - / Trainer Japanese Navy Type 1 Allied Code Name: "Betty" - Because the G6M1 concept failed the aircraft were used for other duties. This modified type was used as an advanced trainer. Number converted unknown, probably all 30 G6M1-K |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 L+K č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945 www.xs4all.nl archiv autora |