Nihon K8Ni1 12-Ši

Nihon K8Ni1 12-Shi / 日本 K8Ni1 12试
     
Název:
Name:
Nihon K8Ni1 12-Ši Nihon K8Ni1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
日本 K8Ni1 12试
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1938-DD.01.1939 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1938-DD.01.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
810 kg 1786 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1075 kg 2370 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,806 m 35ft 5,43in
Délka:
Length:
9,845 m 32ft 3,6in
Výška:
Height:
3,625 m 11ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,00 m2 279.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,35 kg/m2 8.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu 2 o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
Vrtule dřevěná, dvoulistá nestavitelná o průměru 2 405 mm
Gasuden Jimpu 2 rated 158 hp at take-off,
driving a two blade fixed-pitch wooden propeller of 7ft 10,68in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
110 l 24.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v 3000 m 87 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v 1000 m 68.4 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
27,6 min do 3000 m 27,6 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3270 m 10728 ft
Dolet:
Range:
115 km 71.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální cvičný plovákový letoun 12-Ši Navy Experimental 12-Shi Primary Trainer Seaplane
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231420 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nihon K8Ni1 možné označení K8P1


Stručná historie:
Malá letecká továrna Nihon Koku Kogyo Kabushiki Kaisha byla založena v říjnu roku 1934, zabývala se výhradně licenční výrobou plovákových průzkumných letadel Kawanishi E7K2. Pro tuto činnost nepotřebovala žádný vlastní konstrukční tým, přesto se v roce 1937 přihlásila do soutěže o plovákový letoun pro základní výcvik pilotů. Námořní letectvo požadovalo tento typ letounu ve svých specifikacích 12-Shi.


Projektové práce řídil Yoshimoto Tajima, protože neměl skušenosti s návrhem letadel, podržel se konstrukce staršího cvičného letounu Yokosho K4Y1, ve svém projektu mírně prodloužil trup, nepatrně zmenšil rozpětí křídel, kompletně předělal plováky a jejich uchycení a pro pohon vybral výkonnější verzi motoru Jimpu. Projekt byl předložen námořnictvu a to objednalo stavbu celkem tří prototypů, kterým přidělilo označení "Experimentální plovákový letoun pro základní výcvik 12-Ši" nebo zkrácené označení K8Ni1.
První prototyp byl dokončen a zalétán v listopadu 1938. Továrna Nihon Kokuki K. K. se dostávala stále do většího časového skluzu, až ji nakonec námořnictvo vyřadilo ze soutěže. Druhý prototyp byl dokončen v lednu 1939 a byl testován a zkoušen až do konce roku 1940.

Soutěže se kromě letounu K8Ni1 zúčastnily ještě tyto letouny Kawanishi K8K1 a Watanabe K8W1. Vítězem soutěže se stal letoun Kawanishi K8K1, ale ani ten se nevaráběl ve velkém počtu (celkem 15 letounů), o to se zasloužil starší cvičný letoun Yokosuka K5Y2 Willow, který byl vyráběn ve velkých počtech.
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231419 Version : 0
Photo and picture of K8Ni1
Nihon K8Ni1 12-Ši -


Nihon K8Ni1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231432 Version : 0
Three-view sketch
Nihon K8Ni1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231431 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Použité zdroje:
Rene J Francillion PhD:"Japanese Aircraft of the Pacific War" Naval Institute Press; rok 1987; ISBN-13: 978-0870213137
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe:“Japanese Aircraft 1910-1941“; Putnam Aeronautical Books rok 1990; ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski:“Japońskie samoloty marynarski 1912-1945; Lampart; rok 2000; ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nihon-K8Ni1-12-Si-t64927#231433 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more