Tahač - identifikace

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mám prosbu, dá se z přiložené fotky poznat verze tahače?
Je to zřejmě nějaký Sd.Kfz.6
Díky!
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#229584 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Sd.Kfz.8
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#229612 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

jeto Sd.Kfz.8 a je moc pěký stroj ale ty přední kola ty rafky vypadaji jako z nějaké první várky stroju na frontu
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#230524 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ta fotka je pravděpodobně 1943/44
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#230525 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

a ta první je tak stažení do polska...
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#230526 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Díky za identifikaci.
Fotka, kterou jsem vložil může být z tažení na Balkán nebo z Ruska 1941. Dříve určitě ne.
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#230529 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V reálu je to zcela jinak než nesmysl který tu píše jirous, stroje označovaní Sd.Kfz.8 nejsou jedním typem, jde o několik verzí vozidla která se vyráběly souběžně, ten s plnými koly je v továrně označován jako DB10 a byl vyráběn od roku 1939 (DB9 od roku 1938) jde tedy o dva souběžně vyráběné modely. Oba se objevují celou válku. Výroba skončila v roce 1944 a navíc se lišily i stroje různých výrobců (Kraus-Mafei, ELMAG patřící Kruppu, a Škoda Plzeň - ta pak opravovala i stroje pro čs. armádu) Viditelným rozdílem mezi verzemi DB9 a DB10 jsou právě přední kola, ale hlavním rozdílem je odpružení polopásu, DB9 má listová pera, DB10 má torzní tyče, jinak jsou si hodně podobné. A aby to nebylo tak jednoduché existovali ještě typy DB7, DB8 a DB11, který nebyl už vyráběn v sérii) všechny ve WH označeny jako Sd.Kfz.8. To označení v podstatě jen označuje tahač 12 tun (i když DB10 tahal 14 t Smile ). Místo vymýšlení teorií o starších a novějších strojích by možná stálo za to si něco přečíst (třeba Nuts+Bolts č. 16 věnovaný tomuto typu).
URL : https://www.valka.cz/Tahac-identifikace-t64370#230540 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more