Dornier Do 335 B-2

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 B-2 Dornier Do 335 B-2
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 B-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (M13 a M14, RP+UP a RP+UQ)
První vzlet:
Maiden Flight:
31.10.1944 M13
DD.12.1944 M14
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7360 kg 16226 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10000 kg 22046 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
13,850 m 45ft 5,27in
Výška:
Height:
5,000 m 16ft 4,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
259,74 kg/m2 53.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 E-1 a QE-1, vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW, bojový výkon v h= 1 800 m - 1 417 kW (krátkodobě)
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná/tažná, s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 500 mm s možností reverzace tahu.
Daimler-Benz DB 603 E-1 and QE-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,775 hp, 1,874 hp Combat power at 5,905 ft (short-time rating),
driving two three blade VDM constant speed- propeller of 11ft 5,8in diameter with reverse thrust.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 230 l trupová nádrž a 2x 220 l v křídlech před nosníkem
2x 300 l pod křídly
325 US gal in the fuselage
2x 58 gal in the wing
2x 79 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
770 km/h v 5400 m 478.5 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
475 km/h v 6000 m 295.2 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m 33465 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pevný kanón MK 103 ráže 30 mm v ose vrtule a v křídlech (3x70 nábojů) a
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm nad motorem (2x 200 nábojů)
Pumový náklad: v pumovnici 1x 500 kg nebo 2x 250 kg.
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 103 cannon firing through the front propeller hub, 70 rounds
two fixed forward-firing 1.18 inch MK 103 cannon mouted in root wings, 70 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon above the nose, 200 rpg.
Bomb load: One 1,102 lb bomb or two 551 lb bombs internally.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Výstroj: zaměřovač Revi 16D, radiostanice FuG 16Z/Y, identifikační přístroj FuG 25a, a zařízení pro přistání bez viditelnosti FuG 125, pneumatické vystřelovací sedadlo Heinkel.
As the war situation continued to deteriorate, development effort switched from the A-series fighter-bomber to the more heavily armed B-series heavy fighter. The Do 335 V13 (RP+UA) was the prototype of the Do 335B-1 which featured a revised nose undercarriage arrangement – the larger wheel being tilted at 45 degrees when fully retracted, a V-shaped armoured windscreen and DB603E engines. It’s weapons bay was replaced by an additional fuel tank, and the two 15 mm MG151 cannon in the nose replaced by 20 mm MG151s. The B-4 prototype, Do 335 V14 (RP+UB) had this armament supplemented by two 30 mm MK 103 cannon mounted on the inner wing leading edges. Only the two B-series prototypes were actually completed and flown – further developments were still under construction, some with two-stage supercharger DB603LA engines capable of 2015 hp.
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
http://www.nefkom.net/elektroflug/
www.aeroflight.co.uk
www.panzertruppen.org
www.aeroflight.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227338 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Historie letounu:
Stupňující se spojenecké nálety na Německo vedly RLM k požadavku na konstrukci těžkého stíhacího letounu Zerstörer. Stíhací bombardér (série Do 335 A-1) již nebyla tolik potřebná a tak bylo velké úsilí zaměřeno právě na konstrukci Zerstöreru. Jako první byl dokončen Do 335 V13 (M13) (RP + UA), který představoval plánovanou variantu Do-335 B-1, u které bylo upraveno příďové kolo podvozku a způsob jeho zatažení, tvar čelního pancéřovaného skla a instalace motorů DB 603 E-1. Do pumovnice byly zabudovány pomocné palivové nádrže a byla zvýšena palebná síla původní dva 15 mm kanóny MG 151/15 nad motorem byly nahrazeny účinnějšími 20 mm MG 151/20. Prototyp, Do 335 V14 (M14) (RP + UB) dostal navíc dva 30 mm kanóny MK 103 namontované blíže ke kořenům křídel. Pouze dva prototypy série "B" byly skutečně dokončeny a létaly, ostatní verze byly pouze v různém stupni rozpracovanosti. Pro některé bylo počítáno s instalací výškových motorů DB 603LA s velkými dvoustupňovými kompresory s výkonem až 1 566 kW (2 100 k).


M14 ukořistili na letišti v Mengenu Svobodní Francouzi, letoun byl 5.8.1945 znovu sestaven na letišti v Bretagny. Při zkouškách Francouzi místo výzbroje použili zátěž 150 kg, ale letoun se potom projevoval jako „těžký na hlavu“. Během prvního letu došlo k menší havárii, příčinou byla prasklá ojnice předního motoru. Po opravě byl letoun testován od 3.6.1946 až do 5.9.1948, kdy byly zkoušky tohoto letadla ukončeny.


Použité prameny:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek & Thomas H. Hitchcock, Dornier Do 335 Arrow, Monogram Monarch - 2, Monogram Aviation Publications; 1st edition, 1997, ISBN-13: 978-0914144526.
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
www.aeroflight.co.uk
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#382498 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Dornier Do 335 B-2 - Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.

Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#483607 Version : 0
Photographs M13 and M14
source listed above
Dornier Do 335 B-2 -


Dornier Do 335 B-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227345 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Náčrtek pohled z boku a rentgenový pohled
zdroje uvedeny výše
Dornier Do 335 B-2 -


Dornier Do 335 B-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227344 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more