Dornier Do 335 V1

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 V1 Dornier Do 335 V1
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 V1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.10.1943 Dornier-Werke GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.10.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp (CP+UA) W.Nr.230001
První vzlet:
Maiden Flight:
26.10.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7105 kg 15664 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8700 kg 19180 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
13,850 m 45ft 5,27in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 9,91in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
225,97 kg/m2 46.28 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 A-1 vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 305 kW.
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná / tažná, s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 / 3 300 mm.
Daimler-Benz DB 603 A-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,680 hp, at take-off,
driving two three blade VDM constant speed- propellers of 11ft 5,8in (pull) and 10ft 9,91in (push) diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
770 km/h v 6400 m 478.5 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
470 km/h v 5800 m 292 mph in 19029 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,33 min do 8000 m 11,33 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- První vzlet provedl Flugkapitän Hans Dieterle.
- První let se konal na továrním letišti v Mengenu Württembergu a ostatní potom v Rechlinu.
- Letoun byl nestabilní ve vodorovném letu a měl malou účinnost směrových kormidel a vyvažovací plošky výškovek byly zcela neúčinné.
- Od 19.11.1943 byl zkoušen piloty Luftwaffe, 22.11.1943 byl poškozený vrácen do továrny.
- Později byly na tomto prototypu prováděny zkoušky motorů DB 603 E-1.
-
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith and Eddie J. Creek with Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006, ISBN: 1-903223-67-9
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
http://www.panzertruppen.org/.../do335.html
http://www.aeroflight.co.uk/.../do_335/do335.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227282 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie prvního prototypu
zdroje uvedeny výše
Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


Dornier Do 335 V1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227284 Version : 0
Sketch side view
source above
Dornier Do 335 V1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V1-t63704#227283 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more