De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35 De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1945-DD.08.1946 Airspeed Ltd., Christchurch
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1945-DD.08.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
122
První vzlet:
Maiden Flight:
12.04.1945
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6638 kg 14635 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10433 kg 23000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11431 kg 25200 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16.51 m 54ft 2in
Délka:
Length:
12.34 m 40ft 6in
Výška:
Height:
3.81 m 12ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
40.41 m2 435 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
234.36 kg/m2 48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 113/114 o výkonu 1260 kW nebo Rolls-Royce Merlin 114A o výkonu 1275 kW Rolls-Royce Merlin 113/114, power 1690 HP or
Rolls-Royce Merlin 114A, power 1710 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1928 l + 509 lv pomocných nádržích
2x 227, 455 nebo 909 l přídavná nádrž
424 UK gal + 112 gal in auxiliary tanks
2x 50, 100 or 200 gal drop tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
667.9 km/h v ? m 415 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
444.2 km/h v ? m 276 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.7 m/s 2700 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12802 m 42000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3146.3 km 1955 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 1814 kg bomba nebo
4x 227kg bomba
1x 40000 lb bomb or
4x 500 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- poslední bombardovací verze, odvozená od B Mk.XVI, lišící se hlavně motory
- některé později upraveny na fotoprůzkumné PR.35, vlekací TT.35 a meteorologické Met.35
- poválce užívány 109. a 139. perutí RAF
- last bomber version, B Mk.XVI vith different engines
- some later modified as photorecon PR.35, target tug TT.35 or weather recon Met.35
- used after the war by Nos.109 and 139 Squadrons
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The de Havilland Mosquito - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 1998. ISBN 0-9533465-0-1
Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
Bowman, Martin W. De Havilland Mosquito. Crowood Press, Ramsbury 1997. ISBN 1-86126-075-X
www.airventuremuseum.org
www.airventuremuseum.org
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-B-Mk-35-t637#350438 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

B.35 v Imperial War Museu v Duxfordu. Ve skutečnosti byl tento letoun také přestavěn na TT.35 a sloužil u 3. a 4. ivilian Anti-Aircraft Co-operation Unit.











URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-B-Mk-35-t637#3330 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more