Aero A-11HS

     
Název:
Name:
Aero A-11HS Aero A-11HS
Originální název:
Original Name:
Aero A-11HS
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
989 kg 2180 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1514 kg 3338 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,12 m 26ft 7,68in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fd o výkonu 221 kW/300 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Hispano-Suiza 8Fd, power 296 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218 km/h v ? m 135.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm
1x .303 Vickers vz.09 machine gun
2x .303 Lewis vz.15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Tato motorová verze Aera A-11, byla prodána v počtu 8ks Finské armádě, která jej používala jako bitevní.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aero_A-11
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#249171 Version : 0
Based on a successful international presentation Aero A-11 resp. Aero Ab-11 Aero factory won a foreign order. Finland has ordered 8 aircraft. The Finnish machines were given the factory designation Aero A-11HS and were equipped with more powerful Hispano-Suiza 8Fb engines with an output of 300 horsepower. Based on that, they were nicknamed "Hispano-Aero". However, these engines were heavier, which caused a slight impairment of flight characteristics. The Finns included them as combat aircraft in the state of ground aviation in 1927, but based on the above, they replaced them in 1929 with a newer Aero A-32. The Finnish Air Force then used them as training aircraft until 1939. The machines were given in Finland registration numbers AE-41 to AE-48, while the AE-47 is the only surviving machine in the aviation museum in Kuoreves.
source: http://www.vinar.cz/mitte/a11fin.htm

Aero A-11HS -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#227053 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more