CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště)

SVS-62 (movable start command post)

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Mobilní startové VS (MSVS)


Je určeno k řízení letového provozu leteckého útvaru v letištním prostoru za všech povětrnostních podmínek na stálých i polních letištích. Je zastavěno do skříňových karoserií automobilů P V3S.


Celá souprava MSVS se skládá ze dvou vozidel:
1) Vozidlo - mobilní stanoviště řídícího létání (SVS-62) – je určeno pro startovou směnu
2) Vozidlo - mobilní stanoviště řídícího přistání – je určeno pro směnu řídícího přistání
3) 2 elektrocentrály ZB-8 / EC 7,5 kVA).


Oba vozy mohou být použity samostatně.
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - Obrázek z předpisu Let-50-71

Obrázek z předpisu Let-50-71
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - Obrázek z předpisu Let-50-71

Obrázek z předpisu Let-50-71
URL : https://www.valka.cz/CZK-SVS-62-mobilni-startove-velitelske-stanoviste-t63653#227048 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vozidlo řídícího létání


Obsahuje :
1)Pracoviště řídícího létání a časoměřiče,
je které umístěno na zvýšeném pódiu pod výsuvnou prosklenou kopulí, umožňující nerušený výhled v zadní části vozidla (při jízdě je otvor zakryt posuvným krytem).
- Je vybaveno panelem s dálkovým ovládačem VKV radiostanic, lze z něj provádět volbu magnetofonového záznamu jedné ze tři rdst a lze elektricky odpálit osm signálních světlic.
(Pro radiové spojení s letouny sloužily pův.rdst R-800, později R-801. Ty byly def. nahrazeny typem RTL-11.)
- Dále je vybaveno výškovou stupnicí pro přehled obsazených výšek, panel s výškoměrem (k určení atmosférického tlaku), stopkami, indikátorem vysunutí podvozku, ovládání výrtražných světel v prostoru létání, kontrolní žárovku k indikaci chodu přívodné radiostanice, panelem zapínání signálních světlometů zákazu a povolení přistání (tzv. "semaforu" zelená / červená) na vlastním vozidle a svítidel "vstupní brány" osvětlovacího systému VPD.
Na pracovišti je panel - 5 ti místný přepojovač soupravy PSB-60 "Blesk", vč. Hlasitého konce "HLAS".
Tento přepojovač pro přímé spojení 5 linek je v náčrtu ozn. poz.9 a je jich ve vozidle 5
Pro potřebu okamžité znalosti povětrnostní situace je pracoviště vybaveno indikačním přístrojem povětrnostní situace M-49 (indikuje směr a rychlost větru, teplotu a vlhkost vzduchu).


2) Pracoviště dozorčího letovoda
je umístěno v úrovni vlastní podlahy vozidla. Je vybaveno indikátorem přehledového radiolokátoru RL-2A (ze souprav RPL-2A) paralelně s MSŘP), indikátorem VKV radiového zaměřovače ARP-6, ovládacím panelem jedné VKV rdst (RTL-11), registračními hodinami pro registraci letadel na okruhu letiště, stopkami, 5 ti místný přepojovač soupravy PSB-60 "Blesk" pro přímé spojení s řídícím létání a řídícím přistání a prostřednictvím přepojovače TÚ-11 s dalšími účastniky letištní sítě (vč. Hlasitého konce "HLAS").


3) Pracoviště kresliče
je vybaveno prosvětleným planšetem k zaznamenání vzdušné situace (je umístěn tak, že aby na něj viděl letovod i řídící létání) a dva 5 ti místné přepojovače soupravy PSB-60 "Blesk", pro přímé spojení s radiolokátory RL-2A a RP-2A.


4)Pracoviště dozorčího RTZ a spojení
je vybaveno kontrolním přijímačem pro akusticko-optickou kontrolu přívodných radiostanic a telefonním přístrojem TP-25 prostřednictvím ptřepojovače TU 11 s libovolným účastníkem letištní sítě.


5)Pracoviště dozorčího meteorologa
bylo vybaveno teletenní sadou (5 ti místný přepojovač) s přímou linkou na meteorologickou stanici.


6) Na pracovišti radisty
ve vozidle řídícího létání je ještě KV rdst R-806 (RSB-5) s dvěma KV bloky pro rádiová spojení v sítích pluku a jedním SV blokem, který se mohl využít při závadě na přívodné radiostanici jako nouzový radiový maják v pásmu 300-500 kHz (k přivedení letounu do letištního prostoru a dosahu RPL-2A). Dále je pracoviště vybaveno radiovým přijímačem US-9, telefonním přepojovačem TÚ-11 s přídavkem pro automatickou linku a dále 2 dokumentační magnetofony.



***
Ve vozidle mobilniho stanoviště řídícího přistání jsou výnosné indikátory radiolokátoru RPL-2A a zaměřovače ARP-6 a radiostanice VKV.


Vzdálenost od antenních jednotek radiolokátorů je možná do 3 km, od ARP-6 2km - tomu odpovídá délka kabelů v MSVS).


Vozidla jsou vybavena protichemickou filtrační jednotkou FJ-50.


Zdroj
Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - Obrázek z předpisu Let-50-71 (r.1967)

Obrázek z předpisu Let-50-71 (r.1967)
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-SVS-62-mobilni-startove-velitelske-stanoviste-t63653#227049 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Několik fotografií mobilního SVS-62 - vozidla řídícího létání
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - Foto z vlastní sbírky

Foto z vlastní sbírky
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - Foto z vlastní sbírky

Foto z vlastní sbírky
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - (Foto poskytl Jaroslav Matoulek)

(Foto poskytl Jaroslav Matoulek)
CZK - SVS-62 (mobilní startové velitelské stanoviště) - (Foto z vlastní sbírky

(Foto z vlastní sbírky
URL : https://www.valka.cz/CZK-SVS-62-mobilni-startove-velitelske-stanoviste-t63653#336008 Version : 0
Discussion post Fact post