Messerschmitt M 20

BFW M 20
     
Název:
Name:
BFW M 20 b BFW M 20 b
Originální název:
Original Name:
BFW M 20 b
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928 -DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 M 20 a
12 M 20 b
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1928
Osádka:
Crew:
2 + 8/10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
26001) kg 5732 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4800 kg 10582 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,50 m 83ft 7,94in
Délka:
Length:
15,902) m 52ft 1,98in 2)
Výška:
Height:
4,80 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,00 m2 699.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VIa o výkonu 485 kW/660 k
dvoulistá dřevěná vrtule
BMW VIa, power 651 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2203) km/h v ? m 136.73) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
1804) km/h v ? m 111.84) mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.5 min do 1000 m 5.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
50005) m 164045) ft
Dolet:
Range:
950 km 590.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
M 20 a:
1) 2470 kg
2) 14,90 m
3) 175 km/h
4) 160 km/h
5) 4700 m
M 20 a:
1) 5445 lb
2) 48ft 10,61in
3) 108.7 mph
4) 99.4 mph
5) 15420 ft
Zdroje:
Sources:
www.histaviation.com
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-M-20-t63510#528312 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

První dopravní letoun z konstrukční kanceláře W.Messerschmitta.

Typ Výr. č. Reg.kód Historie
a 371 . První let 26.2 1928 skončil havárií a smrtí pilota Hanse Hackmacka.
a 392 D-1480, D-UFON, D-OAQE První let 3.8. 1928. "Franken". V srpnu 1928 registrovaný u BFW AG, od července 1929 u DLH AG. Vybaven motory BMW VI, do července 1929 s motory BMW VI Zu. V dubnu roku 1933 motory BMW VIu. V roce 1935 prodán RLM, byl pronajat fimě Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako školí a tréningový. V roce 1941 zničen.
a 421 D-1676, D-UDAL, D-OFYZ "Schwaben". V červnu 1929 - DLH AG. Prodán RLM v roce1935, u Hansa Flugdienst v roce 1938. U Luftwaffe (1938) zařazen jako školní a tréningový. Nehodou zničen v roce 1943.
b 442 D-1928 "Rheinpfalz". První let 2/5 1929. U DLH AG od července 1930. Poškozen při vážné nehodě 14/4 1931 u Reitschinu. Dva členové se při ní zabili, 7 pasažérů a poslední člen posádky přežili.
b 443 D-1930 "Lechfeld". Ve službách DVS GmbH od září roku 1930. I tento letoun potkala vážná nehoda a to 6/10 1930. Při přistání v Dráždanech se zabila celá posádka (2 piloti a šest pasažérů).
b2 540 D-2005, D-UNAH "Odenwald". Od března roku March 1931 zařazen ve stavu DLH AG. Letecká nehoda 27/4 1936 u města Kiel.
b2 541 D-2006 "Spessart". Od března roku 1931 u DLH AG. Zrušen v dubnu 1932.
b2 542 D-2025, D-UKUM "Westerwald". V březnu 1931 u DLH AG. V roce 1938 pronajat firmě Hansa Flugdienst. U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 543 D-2026, D-UREK "Schwarzwald". Od dubna 1931 u DLH AG. Poté pronajat f. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 544 D-2285, D-UVOK, D-OAAD "Sauerland". Zprvu létá u DLH AG, v roce 1936 prodán RLM. V roce 1938 jako další stroje pronajat f. Hansa Flugdienst. U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 545 D-2290, D-UXYN "Fläming". U DLH AG od září 1933. Zničen 14/6 1937 u Halberstadtu.
b2 546 D-2341, D-UKIP "Harz". U DLH AG od září 1932. Následně prodán firmě VARIG do Brazílie (v roce1937), zde sloužil až do roku 1948.
b2 547 D-2349, D-UMOK, D-OFOT "Rhön". U DLH AG od září 1932. Prodán RLM v roce 1936. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Zničen v roce 1942.
b2 548 D-2352, D-UJAR "Eifel". U DLH AG od října 1932. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Poškozen při havárii v roce 1943.
b2 549 D-2359, D-UHEN, D-OCIR "Hunsrück". U DLH AG od lostopadu 1932. Prodán RLM 1936. U Hansa Flugdienst od roku 1938. U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Zničen 1941.



Deutsche Lufthansa (DLH AG)

Zdroje :
http://www.koelner-luftfahrt.de/nikolaus.htm
http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
www.histaviation.com
Messerschmitt M 20 - http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html

http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
Messerschmitt M 20 - http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html

http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-M-20-t63510#226636 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more