BB - São Paulo (1909)

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Sao Paulo


Druh lodě: bitevní loď
Třída lodě: Minas Gerais
Kýl položen: 30. dubna 1907
Loděnice: Vickers Ltd., Barrow-in-Furness, GBR
Spuštění na vodu: 19. dubna 1909
Zařazení do služby: 12. července 1910
Vyřazení: 20. července 1947
Osud: 6. listopadu 1951 zmizela v bouři při vlečení na šrot


Rozměry:
Délka: 165,8 m
Šířka: 25,3 m
Ponor: 7,6 m
Výtlak standard: 19 280 tun
Výtlak plný: 23 243 tun


Pohon:
Stroje: 2 trojčinné parní stroje, 2 šrouby
Kotle: 18 Babcock (uhlí)
Výkon: 23 500 hp
Rychlost: 21,1 uzlů
Dosah: 10 000 námořních mil při 10 uzlech


Výzbroj:
12 × 305/45 mm (12 in) děla (6 x II)
22 × 120 mm děla
4 × 76 mm (3 in) děla


Pancéř:
hlavní boční pás: 152-229 mm
dělové věže: 229 mm
velitelská věž: 305 mm
paluby: 51 + 25 mm


Posádka: 900 - 1 200 mužů



Charakteristika:
Brazilská bitevní loď typu dreadnought. Byla postavena ve Velké Británii jako sesterské plavidlo Minas Gerais, spolu s ní v době položení kýlu největší válečná loď světa. Tato plavidla tvořila jádro brazilského námořnictva po téměř celou 1. polovinu 20. století. Světovou proslulost si Sao Paulo získala i díky svému tajuplnému konci.


(bude doplněno)
URL : https://www.valka.cz/BB-Sao-Paulo-1909-t61199#220455 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more