Fokker D.XVI

     
Název:
Name:
Fokker D.XVI Fokker D.XVI
Originální název:
Original Name:
Fokker D.XVI
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
990 kg 2183 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m 30ft 10,07in
Délka:
Length:
7,20 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,50 m2 199.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Jaguar o výkonu 343 kW Armstrong Siddeley Jaguar, power 460 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
640 km 397.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm FN-Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Čtyři D XVI s motory Gnome-Rhône Jupiter dodány Maďarsku. -
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.dutch-aviation.nl
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214182 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fokker D.XVI

Typ Fokker D.XVI vznikl podle zakázky vojenského letectva Nizozemí (LVA Luchtvaartafdeling), které potřebovalo nahradit obstarožní Fokkery D.VII. Nový letoun byl klasicky dvouplošník s nestejným rozpětím křídel, s trupem ze svařovaných kovových trubek a dřevěnými křídly, plátěným potahem trupu a překližkou na křídlech. Za pohonnou hednotku byl vybrán britský čtrnáctiválcový hvězdicový motor Armstrong Siddeley Jaguar, výzbroj tvořily dva pevné synchronizované kulomety.
Prototyp poprvé vzlétl v roce 1929, zkoušky proběhly bez problémů, proto byla objednána série 14 kusů, které se lišily přepracovaným podvozkem. Jeden z nich, určený pro předvádění letecké akrobacie, obdržel motor Bristol Mercury. Jeden vzorový kus se také dostal do Číny, čtyři stroje s motory Gnome-Rhone Jupiter zakoupilo Maďarsko.
V roce 1930 byl jeden D.XVI pokusně vybaven řadovým dvanáctiválcovým motorem Curtiss V-1570 Conqueror podle požadavku Koninklijk Nederlandslndisch Leger - Letectva Nizozemské Indie. Tato verze nebyla objednána, ale na jejím základě vznikl typ D.XVII s motorem Kestrel.

Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd16.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#246583 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj: http://avia.russian.ee/
Fokker D.XVI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214183 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more