Blohm & Voss BV 138 A-1

     
Název:
Name:
Blohm & Voss BV 138 A-1 Blohm & Voss BV 138 A-1
Originální název:
Original Name:
Blohm & Voss BV 138 A-1
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 BV 138 A-0
DD.01.1940-DD.MM.1940 BV 138 A-1
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
BV 138 A-0: 4
BV 138 A-1: 25
První vzlet:
Maiden Flight:
15.07.1937 (Ha 138 V1 - D-ARAK)
DD.08.1937 (Ha 138 V2 - D-AMOR)
11.07.1939 (BV 138 A-0 - D-ADJE)
DD.04.1940 (BV 138 A-1)
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10360 kg 22840 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16235 kg 35792 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
17500 kg 38581 lb
Rozpětí:
Wingspan:
26,94 m 88ft 4,63in
Délka:
Length:
19,85 m 65ft 1,5in
Výška:
Height:
6,60 m 21ft 7,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
112,0 m2 1205.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Junkers Jumo 205 C
- motor s protiběžnými písty
- počet válců: 6
- maximální výkon: 441 kW (600 PS)
Junkers Jumo 205 C
- opposed-piston engine
- number of cylinders: 6
- maximum power output: 592 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
315 km/h v 0 m 196 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v ? m 162 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
1250 km 777 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3900 km 2423 mi
Výzbroj:
Armament:
pumy: 3x SC 50


obranná výzbroj:
- 1x MG FF v předním střelišti
- 2x MG 15 ve hřbetním a zadním střelišti
bombs: 3x SC 50


defensive armament:
- 1x MG FF in front gun port
- 2x MG 15 in dorsal and rear gun port
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
L+K 4/65 (Letadla 1939-1945)
http://www.go2war2.nl/artikel/253
http://avions.legendaires.free.fr/bv138.php#haut
http://www.feldgrau.com/bv138.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Blohm_%2B_Voss_BV_138
http://base13.glasnet.ru/fly_boat/bv138.htm
koapp.narod.ru
http://www.cofe.ru/avia/B/B-100.htm
http://wp.scn.ru/en/ww2/h/477/2/0
www.warbirdsresourcegroup.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-138-A-1-t59211#213516 Version : 0
Photograph and color scheme from June 1944
Source above
Blohm & Voss BV 138 A-1 -


Blohm & Voss BV 138 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-138-A-1-t59211#213520 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohled BV 138 A-0
Zdroj uveden výše
Blohm & Voss BV 138 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-138-A-1-t59211#213519 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

BV-138V2


www.sweb.cz

Blohm & Voss BV 138 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-138-A-1-t59211#24665 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more