Fokker E.IV

     
Název:
Name:
Fokker E.IV Fokker E.IV
Originální název:
Original Name:
Fokker E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1916 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
49
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
465 kg 1025 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
723 kg 1594 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,00 m 32ft 9,69in
Délka:
Length:
7,50 m 24ft 7,27in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,3 m2 175.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel U.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,2 m/s 1023.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 2000 m 8 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
240 km 149.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08 2x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208616 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Fokker E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208617 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker E.IV - Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.

Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#468336 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more