Fokker E.I

     
Název:
Name:
Fokker E.I Fokker E.I
Originální název:
Original Name:
Fokker E.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
56
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
350 kg 772 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
560 kg 1235 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ?8,950 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.96 m 32ft 8in
Délka:
Length:
6,750 m 22ft 1,75in
Výška:
Height:
2,400 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,4 m2 155 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.0 o výkonu 59 kW/80 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel U.0, power 79 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
70 l paliva a 16 l oleje 15.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130 km/h v 0 m 80.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m 68.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.9 m/s 767.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
200 km 124.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm 1x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208478 Version : 0
Photo taken from www.airwar.ru.
Fokker E.I -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208479 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker E.I - První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.

První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396115 Version : 0
The aircraft with the code 3/15 is the aircraft of Oswald Boelcke who received it in July 1915 during his service with Feldflieger Abteiling 62 in Douai. The shot down was a British B.E. 2c shot down near Arras on 18.8. 1914.
Source : http://sorenmortensen.com/example-wiki
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396131 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker E.I - Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot Papa Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.

Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot "Papa" Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.
Published with authors permit

Fokker E.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398831 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker E.I - Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.

Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.
Published with authors permit

Fokker E.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398846 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Fokker E.I - Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.

Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.
Published with authors permit

Fokker E.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398832 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more