This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
spoluautor: Jiří Fidler
Základní údaje:
armádní označení | LT vz. 35 |
armádní specifikace | jezdecký tank kategorie II-A |
vojenské evidenční číslo (SPZ) | 13.826 |
jiné identifikační znaky | - |
výrobce | Akc. spol., dříve Škodovy závody |
tovární označení | Š-II-a (T-11) |
základní provedení | série |
výrobní sériové číslo | 50172 |
datum dodání | 10.04.1937 |
v službě | - |
přestavby a úpravy | - |
Zastírací nátěr (camouflage):
povrch | tři barvy | |
béžová | armádní odstín | |
zelená | armádní odstín | |
žlutá | armádní odstín | |
vnitřek trupu | slonová kost | armádní odstín |
Historie vozu:
Po předání do výzbroje armády byl předán Pluku útoční vozby 3 v Turčianském Svatém Martině. Po vzniku Slovenské republiky tank zůstal v její armádě. Z rozkazu Velitelství pozemního vojska v Banské Bystrici ze dne 01.03.1941 byl spolu s dalšími devíti tanky stejného typu uložen v augmentačním skladu. V roce 1942 byl veden jako jeden ze sedmi tanků LT vz. 35, které se na území Slovenska nacházely v pojízdném stavu. V neznámém období byl tank vyzbrojen kanonem Škoda A7, v. č. R R1396, vyrobeném v roce 1942. Tímto kanonem byly rovněž vyzbrojeny i slovenské LT vz. 38 a LT-40.
Po vypuknutí Slovenského národního povstání byl nepojízdní tank umístěn v železničních dílnách ve Zvolenu na plošinový vagón č. 720088 vyrobený Ringhofferovou továrnou (později ČKD) v Praze-Smíchově. Po dodatečném opancéřování tvořil tankový vůz IPV I Štefánik. Tankový vůz se zachoval do dnešní doby a v roce 2009 podstoupil rekonstrukci. Vlatníkem vozu jsou Železniční opravovny a strojárny a.s. (ŽOS) Zvolen.
Fotodokumentace:
- viz přílohy
Poznámka:
Škodový závody v roce 1939 změnily tovární označení na T-11.
Zdroje:
Na této stránce naleznete odkazy na prameny použité k vytvoření této monografie - stačí kliknout.
Špitálský, Jaroslav: Improvizované pancéřové vlaky Slovenského národního povstání, Hobby historie 2011 / 08