Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark]

Ilyushin Il-2 AM-38F
Ильюшин Ил-2 АМ-38Ф
     
Název:
Name:
Iljušin Il-2 AM-38F Ilyushin Il-2 AM-38F
Originální název:
Original Name:
Ильюшин Ил-2 АМ-38Ф
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Kujbyševský letecký závod č. 18, Kujbyšev /
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Moskevský letecký závod č. 30, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.10.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
? (7377 do konce 1944 / until the end of 1944)
První vzlet:
Maiden Flight:
29.12.1940 (CKB-55P / TsKB-55P)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4625 kg 10196 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6160 kg 13580 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6355 kg 14010 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,60 m 47ft 10,79in
Délka:
Length:
11,65 m 38ft 2,66in
Výška:
Height:
4,17 m 13ft 8,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
160 kg/m2 32.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-38F
- vidlicový
- počet válců: 12
- vzletový/nominální výkon: 1265/1103 kW
Mikulin AM-38F
- V-design
- number of cylinders: 12
- take-off/nominal power output: 1696/1479 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
535 kg (749 l) 1179 lb (165 Imp gal / 198 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 1500 m 255 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
275 km/h v ? m 171 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,4 m/s 2047 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7-8 min do 3000 m 7-8 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5400 m 17717 ft
Dolet:
Range:
685 km 426 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 400 kg (maximálně 600 kg)

hlavňová výzbroj:
- pevná (v křídle):
   2x ŠKAS (každý 750-1000 nábojů)
   2x VJa-23 (každý 150-180 nábojů)
- pohyblivá (v kabině): 1x UBT

rakety: 4x RS-82 nebo RS-132
bomb load: 882 lb (maximum 1323 lb)

gun armament:
- fixed (in the wing):
   2x ShKAS (750-1000 rounds each)
   2x VYa-23 (150-180 rounds each)
- flexible (in the cockpit): 1x UBT

rockets: 4x RS-82 or RS-132
Uživatelské státy:
User States:


1)




2)


Poznámka:
Note:
kód NATO: Bark


v západní literatuře znám jako Il-2 typ 3 (Il-2M3)
1) označení B-31 po 2. sv. válce
NATO reporting name: Bark


in the West known as Il-2 Type 3 (Il-2M3)
2) designation B-31 after the WW2
Zdroje:
Sources:
Stapfer, H. H.: Il-2 Sturmovik in Action, Squadron-Signal, 1995
Ovčáčík, M., Susa, K.: Ilyushin Il-2 Shturmovik, 2006
Rastrenin, O.: Šturmovik Il-2, Eksmo, 2007
Rastrenin, O.: Iljušin Il-2, Jakab, 2008
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BB-2
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#64382 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Iljušin typ 3 č. 12 v podobě, v jaké sjel roku 1944 v Kujbyševě z výrobní linky. Stroj nese klasické tovární schéma, na spodních plochách světle modrá AMT 17, na horních a bočních plochách kombinace barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1.

Iljušin typ 3 č. 12 v podobě, v jaké sjel roku 1944 v Kujbyševě z výrobní linky. Stroj nese klasické tovární schéma, na spodních plochách světle modrá AMT 17, na horních a bočních plochách kombinace barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#412161 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Tento stroj sloužil koncem války u 904. bitevního pluku  zvaného Berlínský. Stroj v klasické dvoutónové kamufláži: spodní plochy světle modré AMT 17, horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1. Přední část vrtulového kužele patrně v barvě kovu.

Tento stroj sloužil koncem války u 904. bitevního pluku zvaného "Berlínský". Stroj v klasické dvoutónové kamufláži: spodní plochy světle modré AMT 17, horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole barev tmavá zelená AMT 4 a zemitá hnědá AMT 1. Přední část vrtulového kužele patrně v barvě kovu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#412163 Version : 0
Il-2 type 3 ("white 24", A česť gvardii), 8. guards battle aviation regiment from the assembly of the air force of the black sea flot, airport Saki, Crimea, April/may 1944..
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#422905 Version : 0
Il-2 type 3 ("yellow 2" - in the reconstruction of the camouflage was not captured, the serial number is reported as 1877653 or 1877683, Aleksandr Suvorov), 617. battle aviation regiment, about 1943. The crew of this machine formed a pilot lieutenant In the. T. Aleksuchin and shooter And. D. Gatajunov. Aleksuchin in 76 combat missions he destroyed 14 tanks, 2 steam locomotives and 46 cars. 15. December to your machine "taranoval" German tanks near the town of Zhitomir. After his death 4. February 1944 he received the degree of Hero of the Soviet union..
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Published with authors permit

Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#422907 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Šturmovik sestřelený v zimě. Na trupu je vidět část levého cípu hvězdy (dřívější oprava trupu?). Mimo pěticípé hvězdy na směrovce není vidět další označení.


Zdroj: www.ebay.com
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - www.ebay.com

www.ebay.com
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#280569 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Formace strojů 154. gardového bitevního leteckého pluku ze sestavy 3. bitevního leteckého sboru, podzim 1944.


Zdroj: viz výše
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#286510 Version : 0
Aircraft from the 16th Air Army over bombed-out Berlin, May 1945.


Source: see above
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#424375 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Il-2 (38, výrobní číslo 12438), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2003. Bitevník sloužil u 3. československého bitevního leteckého pluku, jenž byl součástí 1. československé smíšené letecké divize v SSSR. 20. dubna 1945 po zásahu motoru nouzově přistál mezi frontovými liniemi, odkud byl v rozebraném stavu převezen zpět k pluku. Po skončení války letoun sloužil v československém letectvu až do roku 1948.












URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#19636 Version : 0
Il-2 (38, serial number 12438), Military aviation museum, Prague-Kbely, April 2012. The aircraft was after their elimination from the armaments of the czechoslovak air force passed the National technical museum. Attack aircraft was in a heavily damaged condition found at the airport Prague-Kbely in 1966. After renovation in 31. air military repair shops (WOO 2475) at the airport Plzen-line ab was exposed in the kbelském the museum. Between the years 2005 and 2006 with Il-2 underwent another renovation, after which he was provided with an authentic coloring from the time of his service at the 3. the czechoslovak battlefield aviation regiment..
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#466046 Version : 0
Aviation Museum Prague-Kbely
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Published with authors permit

Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#510672 Version : 0
One of the few well-preserved Iljušinů Il-2m3, you can check it out in the outdoor exposure Wojska Polskiego in Warsaw..
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Nicméně letoun nemá některé kryty motoru

Nicméně letoun nemá některé kryty motoru
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] - Podvozková noha

Podvozková noha
Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


Iljušin Il-2 AM-38F [kód NATO: Bark] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-2-AM-38F-kod-NATO-Bark-t17559#535746 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more