Aero C-3A

     
Název:
Name:
Aero C-3A Aero C-3A
Originální název:
Original Name:
Aero C-3A
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1950 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
179 všech verzí (C-3/C-103)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
C-3A/AN: 2 + 5
C-3AF: 4
C-3FG: 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3930 kg 8664 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5400 kg 11905 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,28 m 69ft 9,79in
Délka:
Length:
12,01 m 39ft 4,82in
Výška:
Height:
3,93 m 12ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
46,00 m2 495.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
M-411R o vzletovém výkonu 427 kW/580 k
dvoulistá dřevěná vrtule VH-411/V-24
M-411R, take-off power 572 hp
two-blade VH-411/V-24 wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1094 l 240.7 Imp gal / 289 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
325 km/h v 0 m 201.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km 932.1 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
C-3A: základní verze, stroj pro výcvik a přeškolování pilotů vícemotorových letounů, dvojí řízení
C-3AN: stroj pro výcvik navigátorů, jedno řízení, astrokupole se závěsem pro sextant
C-3AF: průzkumná verze, jedno řízení, 3 kamery Rb 20/30, Rb 50/30 a Rb 75/30
C-3AFG: fotogrammetrická verze, polokapkovitý přídavný kryt na pravé straně pilotní kabiny, možnost používat také kamery ARLFD 17/18 či AFP-21

- kromě nově postavených strojů vzniklo nejméně 10 strojů konverzí z původních Si 204 D
-
Zdroje:
Sources:
Moravec, J. Aero C-3/C-103. L+K 1976/24-25.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Fořt, František. Siebel našem letectvu. APKR č. 47/96
Křídla vlasti 1961/14.
Zlínek 1992/04.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#432826 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Československé označení pro Siebel Si 204 vyráběný po válce v Aeru.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#200964 Version : 0
Aero C-3A (LB-05, serial number 307), Military aviation museum, Prague-Kbely, April 2016. After the decommissioning of the C-3A of the weaponry of the czechoslovak air force is not preserved even a single complete machine. Since 1976 began the aviation museum collect the available parts. In 2000 he managed in exchange to get a well preserved airframe SNCAC SN.702 Martinet II. This machine was subsequently using available parts reconstructed into the form of a czechoslovak aircraft C-3A serial number 307, who served in the ranks of the command swarms of 46. air bomber division. The redevelopment was carried out by the BMZ in 2004..
Aero C-3A -


Aero C-3A -


Aero C-3A -


URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#551684 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more