Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2FT
Петляков Пе-2ФT
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2FT Petlyakov Pe-2FT
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2ФT
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1942-DD.MM.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~8000
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6120 kg 13492 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7770 kg 17130 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8520 kg 18783 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m 56ft 2,4in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,43in
Výška:
Height:
3,420 m 11ft 2,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2 435.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
191.852 kg/m2 39.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61B
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1484 l 326 Imp gal / 392 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
524 km/h v 5000 m 325.6 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7750 m 25427 ft
Dolet:
Range:
1280 km 795.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1770 km 1099.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi
1x kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní věži MBV-3
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm na spodní části trupu
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo UBT ráže 12,7 mm pro střelbu z bočních oken.
Pumový náklad: maximálně 1 600 kg
(6x FAB-100 v pumovnicích a 4x FAB-250 na vnějších závěsech)
One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose and
one 0.5 in fixed UBK machine gun in the nose and
one 0.3 in ShKAS trainable rearward-firing in the MBV-3 dorsal turret and
one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable rearward-firing machine gun in the ventral position and
one 0.3 in ShKAS or 0.5 in UBT trainable lateral-firing machine gun in either of the two windows position
Bomb load: maximum weight 3,527 lb (six 220 lb FAB-100 internal and four 551 lb FAB-250 external etc.)
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


FT - Frontovoye Trebovaniye - potřeba frontu.


Hlavní výrobní řada, V čs. letectvu byl znám pod ozmačením B-32. Hlavní změnou byl kulomet ŠKAS v horní střelecké věži, byly odstraněny aerodynamické brzdy, instalovány výkonnější motory a zasklení přední části bylo zredukováno.
NATO reporting name: Buck


Frontovoye Trebovaniye - Front Requirement/Front Task.


Main production variant. In Czechoslovakia known as the B-32. Improved defensive armament (0.3 inch machine gun in dorsal turret - ShKAS), removal of the dive brakes, and an uprated engine. Nose glazing was also reduced.
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3.
Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2.
Котельников, В.; Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2. Авиация и Космонаутика 2004/5-6.
Медведь, А.; Хазанов, Д. Пикирующий бомбардировщик Пе-2: Пешка, ставшая ферзем. Яуза, Москва 2007. ISBN 978-5-699-24361-7.
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
www.xs4all.nl
konflikty.pl
archiv autora

Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#373233 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Na jaře 1942 přišla Petljakovova konstrukční kancelář s nezbytnými vylepšeními, která spočívala v zesíleném pancéřování prostoru posádky a zlepšení obranné výzbroje: hřbetní a dolní kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm nahradily kulomety Berezin UBT ráže 12,7 mm. Střeliště na hřbetě trupu nahradila otočná věž s typickou "korouhvičkou" na vrcholu, jež měla eliminovat nápor vzduchu působícího na hlaveň kulometu v krajních polohách věže. Konstrukce věže prošla mnohými změnami, než dosáhla své finální podoby. Další nepřehlédnutelnou změnu představovalo zjednodušení a zeštíhlení přídě letounu, při němž došlo k omezení prosklení prostoru bombometčíka, které zůstalo pouze ve spodní části.
Inovovaný Pe-2 nesl označení "Pe-2FT", kde písmena FT vyjadřovala "Frontovoje Trebovanie (Frontovou Potřebu)". Tato změna odrážela postup, při kterém se frontoví piloti scházeli s konstruktéry a tlumočili jim své zkušenosti a návrhy. Dostupnost nového motoru M-105PF (1200 kW/1610 HP) od dubna 1943 s sebou přinesla zlepšení výkonu letadla v malých výškách, ale posádky změnu příliš neuvítaly, protože jejich výkon ve větších výškách za starými motory znatelně pokulhával. Skutečný důvod použití typu M-105PF spočíval ve zhospodárnění výroby leteckých motorů, jelikož tytéž motory poháněly i sovětské jednomotorové stíhačky.


Zdroj:
Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3.
http://www.airvectors.net/avpe2.html#m5
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#53205 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

9. mája roku 1946 pristálo na letisku Kbely 32 lietadiel Pe-2 FT, z čoho bolo 30 ks Pe-2FT, podľa čs. označenia B-32 a 2 kusy Pe-2UTI - CB-32. Tieto strmhlavé bombardéry boli pôvodne určené k vyzbrojeniu plánovaného 4. čs. bombardovacieho pluku 1. čs. zmiešanej leteckej divízie v ZSSR. Nakoľko to boli typy strojov, ktoré do tej doby neboli vo výzbroji čs. letectva, boli zo Sov. zväzu vyslaní dvaja piloti ako inštruktori pre zabezpečenie preškolenia čs. leteckého personálu. V druhej polovici roku 1947 bolo pre lietadlá B-32 dodaných 20 ks náhradných motorov VK-105.
V našom letectve slúžili v Leteckom pluku 25 v rokoch 1946 až 1950.


Zdroj:
http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm
Vojenské dejiny Československa V. diel
URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#214602 Version : 0
Petljakow Pe-2 FT (B-31), LV-11, 1. squadron of the Aviation regiment 25 "the Atlantic", Pilsen, 1947. The aircraft carried on the upper and side surfaces of the coating color khaki with a hint of green, the lower surfaces were light blue. Codename on the trunk and edging character was white. On both sides of the lower surfaces of the wing are repeated in the black color. On the right side of the fuselage was usually painted the emblem commemorating a tradition přislušníků regiment from the days of fighting within the RAF..
Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#434537 Version : 0
In the museum of Polish army it is exposed in outdoor exposure aircraft Pe-2..
Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2FT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2FT-kod-NATO-Buck-t103848#535745 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more