SS - SMUb-15

Ub-15

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Třída: UB-I
Postavena v: AG Weser Bremen
Začátek stavby:1. 4. 1915
Spuštěna na vodu: ?
Převzata námořnictvem: 6. 10. 1915
Délka: 27,88 m
Šířka: 5,15 m
Ponor: 2,73 m
Výtlak na hladině/pod hladinou: 127,5 t / 142,5 t
Pohonné ústrojí: 4 zyl čtyřtaktní DaimlerDiesel motor a 1 clektomotor 60/120 PS
Rychlost na hladině: 6,5 uzlů
Rychlost pod vodou: 5,5 uzlů
Výkon motorů: 500 ks (spalovací motory) , 230 ks (elektromotory)
Akční rádius: ?
Výzbroj: 2 torpédomety ráže 450 mm, v prosinci 1915 dozbrojena rychlopanlým kanónem r. 37mm (L/23) z válečné lodě Kronprinz Rudolf
Posádka: 15 mužů


Velitelé:
Friedrich Schlosser (21. 8. 1915 - 18. 11. 1915)
Friedrich Fähndrich (18. 11. 1915 - 25. 3. 1916)
Franz Rzemenowsky von Trautemegg (25. 3. 1916 - 10. 5. 1916)
Friedrich Fähndrich (10. 5. 1916 - 9. 10. 1916)
Franz Rzemenowsky von Trautenegg (9. 10. 1916 - 28. 10. 1916)
Friedrich Fähndrich (po 28. 10. 1916 - 11. 12. 1916)
Otto Molitor (11. 12. 1916 - ?. 6. 1917)
Franz Rzemenowsky von Trautenegg (?. 6. 1917 - 12. 6. 1917)
Otto Molitor (12. 6. 1917 - 17. 7. 1917)
Ludwig Müller (17. 7. 1917 - 9. 3. 1918)
Andreas Korpanić (17. 3. 1918 - 31. 10. 1918)




Poznámka:
V roce 1920 byla předána předána Itálii, která ji nechala sešrotovat.



Zdroj: ŽRALOCI CÍSAŘE PÁNA - Jindřich Marek - SVĚT KŘÍDEL 2001 - ISBN 80-7151-198-6
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-15-t53542#199203 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more