Koolhoven F.K.51

     
Název:
Name:
Koolhoven F.K.51 Koolhoven F.K.51
Originální název:
Original Name:
Koolhoven F.K.51
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1940 NV Koolhoven Vliegtuigen, Rotterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
143
První vzlet:
Maiden Flight:
25.05.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1000 kg 2205 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1450 kg 3197 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1550 kg 3417 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,00 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
7,85 m 25ft 9,06in
Výška:
Height:
2,80 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,00 m2 290.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong-Siddeley Cheetah IX o výkonu 261 kW, nebo
Wright R-975-E1 Whirlwind o výkonu 313 kW, nebo
Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr o výkonu 298 kW, nebo
Armstrong-Siddeley Jaguar IVa o výkonu 298 kW
Armstrong-Siddeley Cheetah IX, power 350 hp, or
Wright R-975-E1 Whirlwind, 420 hp, or
Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr, power 400 hp, or
Armstrong-Siddeley Jaguar IVa, power 400 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
220 l 48.4 Imp gal / 58.1 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 2280 m 146 mph in 7480 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
215 km/h v 2280 m 133.6 mph in 7480 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11.2 min do 3000 m 11.2 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5600 m 18373 ft
Dolet:
Range:
850 km 528.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
cvičné:
žádná nebo 1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm


průzkumné:
1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm
training:
none or 1x fixed .303 Lewis machine gun


reconnaisance:
1x fixed .303 Lewis machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Data platí pro stroje s motorem Cheetah


Motory:
LVA - Cheetah
MLD - Whirlwind
LA KNIL - Wasp Jr
Španělsko - Whirlwind nebo Jaguar
Data are for Cheetah engines.


Engines:
LVA - Cheetah
MLD - Whirlwind
LA KNIL - Wasp Jr
Spain - Whirlwind or Jaguar
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Koolhoven FK-51, L+K 1994/15.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
www.alexdenouden.nl
http://www.go2war2.nl/artikel/249
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197710 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Průzkumný FK.51
Cvičné stroje nesly čísla 1 až 25, průzkumné 400 až 428.
Koolhoven F.K.51 - http://www.koolhoven.com/history/airplanes/koolhoven/

www.koolhoven.com
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197711 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Letouny používaly celou řadu motorů, stroje které byly exportovány do Španělska měly motory Armstrong Siddeley Jaguar IV o 400 koních (bylo jich 11) a Wright Whirlwind R-975E o 450 koních těch bylo 17 a označeny byly FK-51bis), výzbroj byla španělských strojů byla jiná, měly dva kulomety Vickers v horním křídle a jeden Lewis v kabině pozorovatele, z nějakého důvodu byly označeny jako stíhací CK-1 až CK-28 (písmeno C značí Caza tedy stíhač) stroje ale pokud je známo sloužily k průzkumu. Šlo o nejrozšířenější konstrukci této továrny.

Zdroj : http://www.cofe.ru/avia/K/K-32.htm
http://www.koolhoven.com/reconstruction/fk51/
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197735 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/other2/fk51.html
.
Koolhoven F.K.51 - První z deseti neozbrojených cvičných strojů pro LVA.

První z deseti neozbrojených cvičných strojů pro LVA.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498924 Version : 0
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft26618.htm
.
Koolhoven F.K.51 - Republikánský stroj s dodatečnou výzbrojí v křídle.

Republikánský stroj s dodatečnou výzbrojí v křídle.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498927 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/other2/fk51.html
.
Koolhoven F.K.51 - Kořistní stroj španělského letectva po občanské válce.

Kořistní stroj španělského letectva po občanské válce.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498925 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more