Název: Name: | Koolhoven F.K.51 | Koolhoven F.K.51 |
Originální název: Original Name: | Koolhoven F.K.51 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1940 NV Koolhoven Vliegtuigen, Rotterdam | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 143 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.05.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1000 kg | 2205 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1550 kg | 3417 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,00 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 7,85 m | 25ft 9,06in |
Výška: Height: | 2,80 m | 9ft 2,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,00 m2 | 290.63 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong-Siddeley Cheetah IX o výkonu 261 kW, nebo Wright R-975-E1 Whirlwind o výkonu 313 kW, nebo Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr o výkonu 298 kW, nebo Armstrong-Siddeley Jaguar IVa o výkonu 298 kW | Armstrong-Siddeley Cheetah IX, power 350 hp, or Wright R-975-E1 Whirlwind, 420 hp, or Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr, power 400 hp, or Armstrong-Siddeley Jaguar IVa, power 400 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 220 l | 48.4 Imp gal / 58.1 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v 2280 m | 146 mph in 7480 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 215 km/h v 2280 m | 133.6 mph in 7480 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11.2 min do 3000 m | 11.2 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | 18373 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | cvičné: žádná nebo 1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm průzkumné: 1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm | training: none or 1x fixed .303 Lewis machine gun reconnaisance: 1x fixed .303 Lewis machine gun 1x flexible .303 Lewis machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro stroje s motorem Cheetah Motory: LVA - Cheetah MLD - Whirlwind LA KNIL - Wasp Jr Španělsko - Whirlwind nebo Jaguar | Data are for Cheetah engines. Engines: LVA - Cheetah MLD - Whirlwind LA KNIL - Wasp Jr Spain - Whirlwind or Jaguar |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav. Koolhoven FK-51, L+K 1994/15. Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. www.alexdenouden.nl http://www.go2war2.nl/artikel/249 |