Mi-2Sz 0718

     
Typ:
Type:
Mi-2Sz
Výrobce:
Producer:
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Zygmunta Puławskiego
Datum výroby:
Date of Production:
DD.09.1988
Výrobní číslo:
Construction Number:
5110718098
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
06.10.1988-23.06.2018 0718
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
23.06.2018 neznámý
23.06.2018 unknown
Poznámka:
Note:
Vrtulník byl v roce 1991 prostavěn na verzi pro leteckou záchrannou službu a dostal žluté zbarvení. Na jaře 1994 vrtulník získal společně s Mi-2 0717 a Mi-17 0850 červenobílé zbarvení, byl dodán ve verzi, označované výrobcem jako Mi-2Sz (Szkolny). Mi-2Sz měl jako školní přidáno druhé řízení, čímž došlo ke změně těžiště a to bylo kompenzováno 12,5 kg závažím na ocasní ostruze, slangově nazývaným „puk“. The helicopter was converted to a version for the air rescue service in 1991 and was given a yellow color. In the spring of 1994, the helicopter, together with the Mi-2 0717 and Mi-17 0850, acquired a red and white color, was delivered in a version, referred to by the manufacturer as Mi-2Sz (Szkolny). As a school, the Mi-2Sz had a second steering added, which changed the center of gravity and this was offset by a 12.5 kg weight on the tail spur, slang for "puck".
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Grzegorzewski J. Śmigłowiec Mi-2, Typy Broni i Uzbrojenia nr 60. Wydawnictwo MON, Warszawa 1979.
Комиссаров, Д., Котлобовский, А., Русецкий, М., Хаусто, А. Вертолет с двойным гражданством. Авиация и Время 2004/06.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#197110 Version : 0
In žlutočerném coloring LZS, black lettering Air Rescue Service and the Rescue of 214. This was captured in 1992 at the airport in Líních, heliport LZS..
Mi-2Sz 0718 - Zdroj:
L+K 8/1992, foto V. Jukl a J. F. Šára

Zdroj:
L+K 8/1992, foto V. Jukl a J. F. Šára

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#528067 Version : 0
     
Stát:
Country:
Česká republika (1993- ) Czech Republic (1993- )
Datum převzetí:
Commissioned:
01.01.1993
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.10.2018
Provozovatel:
Operator:
01.07.1994-DD.MM.1997 62. vrtulníková letka
01.10.2000-01.12.2003 342. výcviková letka
01.07.1994-DD.MM.1997 62nd Helicopter Squadron
01.10.2000-01.12.2003 342nd Training Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
01.01.1993-DD.10.2018 0718
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
01.01.1993-DD.MM.2002 standardní (high visibility)
DD.MM.2002-DD.10.2018 taktické (low visibility)
01.01.1993-DD.MM.2002 standard (high visibility)
DD.MM.2002-DD.10.2018 tactical (low visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
01.01.1993-DD.10.2018 standardní vojenská
01.01.1993-DD.10.2018 standard military
Barvy:
Colors:
01.01.1993-DD.MM.2002 zelená
01.01.1993-DD.MM.2002 zelená světlá
01.01.1993-DD.MM.2002 hnědozelená světlá
01.01.1993-DD.MM.2002 šedá světlá
DD.MM.2002-DD.10.2018 olivově zelená
DD.MM.2002-DD.10.2018 šedá tmavá
DD.MM.2002-DD.10.2018 šedá
DD.MM.2002-DD.10.2018 šedá světlá
01.01.1993-DD.MM.2002 green
01.01.1993-DD.MM.2002 light green
01.01.1993-DD.MM.2002 light khaki
01.01.1993-DD.MM.2002 light grey
DD.MM.2002-DD.10.2018 olive green
DD.MM.2002-DD.10.2018 dark grey
DD.MM.2002-DD.10.2018 grey
DD.MM.2002-DD.10.2018 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Хаустов, Андрей В. Большая карьера малечкого вертолета. Авиация и Время 1998/04.
Soukup, Oldřich. Mil Mi-1, L+K 1981/16-17.

CLV-LOM Pardubice 2006
Mi-2Sz 0718 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#208296 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

"SAR" zbarvení, které vrtulník dostal u LPZS v Líních v polovině 90. tých let. Létal s ním na 34. zSL u 342. lt v Pardubicích ještě v roce 2002, ale pak byl stažen z provozu. Po GO létá opět od roku 2006 u CLV tamtéž. Viz. foto výše.
Mi-2Sz 0718 -


URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#208898 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Běžný den (ráno) u CLV na LKPD (letiště Pardubice)
21.7.2009
Mi-2Sz 0718 - vlastní foto

vlastní foto
Mi-2Sz 0718 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#320268 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.modelforum.cz/

Mi-2Sz 0718 -


Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.modelforum.cz/

Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.modelforum.cz/

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#459577 Version : 0
Helicoptershow 2011 to the airport in Hradec Králové..
Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.planes.cz/
Published with authors permit

Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.planes.cz/
Published with authors permit

Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://www.planes.cz/
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#460280 Version : 0
Pardubice 2011
Mi-2Sz 0718 -



Author Website : http://kuba-lkpd.webgarden.cz

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#497829 Version : 0
The machine as it was captured during CIAF 95, when he was together with the Mi-17 "0850" part of the air rescue service in the days of the 9. up to 17. may 1995..
Mi-2Sz 0718 - Zdroj:
L+K 13/1995, foto V. Jukl

Zdroj:
L+K 13/1995, foto V. Jukl

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#528594 Version : 0
Me-2 (0718) during training CLV
airport of Pardubice, 29.11.2016.
Mi-2Sz 0718 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#563425 Version : 0
On Saturday, 23. June 2018 at the event the Day of the airport Přerov during the flight demonstration to introduce machine-2 0718, for the management of which was mr. Charles Duchan. For the machine or no 0718 this was the last public appearance, for the final overflight of the Better by Pardubice with the call sign "of HOPPER 11" was also the last flight of this helicopter because of the exhaustion of the technical life of the airframe. After returning to Pardubice and decommissioning will be from a helicopter aligned both engines, which still counts on the machine Me-2 0711.

Source:
czechairforce.com.
URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#602949 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

1
2 Plzeň - Líně
Mi-2Sz 0718 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2393821740941335&set=a.1404829469840572

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-2Sz 0718 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10223434364600111&set=pcb.321991052595316

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-2Sz-0718-t52446#675352 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more