Název: Name: | Arado Ar 81 V1 | Arado Ar 81 V1 |
Originální název: Original Name: | Arado Ar 81 V1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 19251) kg | 4244 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3070 kg | 6768 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,20 m | 36ft 8,93in |
Délka: Length: | 11,65 m | 38ft 2,66in |
Výška: Height: | 3,57 m | 11ft 8,55in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,60 m2 | 383.2 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 210 C o vzletovém výkonu 449 kW/610 k | Junkers Jumo 210 C, take-off power 602 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3302) km/h v 4000 m | 205.1 2) mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11 min do 4000 m | 11 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 66003) m | 21654 3) ft |
Dolet: Range: | 6904) km | 428.7 4) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 2x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm 1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm 1x 250kg puma | proposed: 2x 7,92 mm MG 17 machine gun 1x flexible 7,92 mm MG 15 machine gun 1x 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V3: 1) 2069 kg 2) 345 kmh 3) 7700 m 4) 790 km Začátkem roku 1935 se zúčastnily firmy Junkers, Blohm und Voß, Heinkel a Arado soutěže o sestrojení střemhlavého bombardéru, který měl tvořit základní výzbroj Luftwaffe. Firma Arado nabídla celokovový dvouplošník Ar 81 s pevným podvozkem. Ar 81 V1 (D-UJOX) - první prototyp, letové zkoušky zahájeny koncem roku 1935 - ukázalo se, že je potřeba úpravy dvojité ocasní plochy na lehkém ocasu a stabilizátoru Ar 81 V2 (D-UPAR) - druhý prototyp, i po provedených úpravách byl letoun stále nestabilní Ar 81 V3 (D-UDEX) - třetí prototyp, začal zkušební lety koncem jara 1936, byl opatřen jednoduchými svislými ocasními plochami, typickými pro všechny konstrukce Arado. Při střemhlavém letu dosahoval Ar 81 V3 rychlosti 600 km/h. Arado Ar 81 předčil v některých vlastnostech (poměr výkonu k hmotnosti letounu a hodnoty zatížení nosných ploch) jeho hlavního konkurenta Junkers Ju 87. Avšak konstrukce dvouplošníku byla již zastaralá a proto musela ustopit modernější konstrukci Junkers Ju 87. | V3: 1) 4561 lb 2) 214.4 mph 3) 25262 ft 4) 490.9 mi |
Zdroje: Sources: | Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. airwar.valka.cz |