Název: Name: | Kawaniši N1K3-A 41 Šiden-Kai 2 | Kawanishi N1K3-A 41 Shiden-Kai 2 |
Originální název: Original Name: | 試製紫電改二(N1K3-A) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nishinomiya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2687 kg | 5924 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4880 kg | 10759 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,995 m | 39ft 4,24in |
Délka: Length: | 9,498 m | 31ft 1,93in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.951 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 207,66 kg/m2 | 42.53 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9H, Homare 21, (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m. Vrtule čtyřlistá VDM 4 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,973 hp for take-off, 1,825 hp at 5,741 ft and 1,598 hp at 20,000 ft, driving a four-blade constant-speed VDM metal propeller of the diameter 10ft 9,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 965 l | 212 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 586 km/h v 5850 m | 364.1 mph in 19193 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 345 km/h v 5000 m | 214.4 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,45 min do 6000 m | 7,45 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | 36745 ft |
Dolet: Range: | 1750 km | 1087.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech a 2x pevný kulomet typ 3 ráže 13,2 mm v trupu nad motorem. Pumový náklad: 2x 250 kg pumy. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted and two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns in the upper fuselage decking. Bomb load: Two 551 lb bombs under wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 試製紫電改二(N1K3-A) - Šisei Šiden aratame ni (N1K3-A) - Námořní palubní stíhač Šiden-KAI 2 model 41. 紫電 - Šiden-Kai - Fialový blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno: - - Palubní stíhací verze navržená na základě pozemní verze N1K3-J. Jednalo se pouze o projekt a všechny výkony jsou pouze vypočtené. - Kaigun Koku Hombu ztratilo zájem o palubní stíhačku, protože již nemělo potřebné letadlové lodě. | 試製紫電改二(N1K3-A) - Shisei shiden aratame ni (N1K3-A) - Navy Carrier-based Fighter, Model 41 Shiden-KAI 2 紫電 - Shiden-KAI - Violet Lightning. Allied Code Name: - Carrier-based version of N1K3-J, project only. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995. Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England. René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm www.nationalmuseum.af.mil www.aviastar.org archiv autora |