Junkers J.I

     
Název:
Name:
Junkers J.I Junkers J.I
Originální název:
Original Name:
Junkers J.I
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Junkers-Fokker-Werke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
227 (do konca vojny len 189)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.01.1917 letisko Döberitz, prvý "skok" už 17.1.1917, pilot Arved von Schmitd
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1766 kg 3893 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2176 kg 4797 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,00 m 52ft 5,91in
Délka:
Length:
9,10 m 29ft 10,26in
Výška:
Height:
3,40 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,40 m2 531.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,8 kg/m2 9.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz.IV o výkonu 147 kW/200 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Benz Bz.IV, power 197 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
170 l 170 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,5 m/s 295.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 1000 m 10 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
260 km 161.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,92 mm Parabellum (pohyblivý)
2x synchronizovaný kulomet Spandau
ruční granáty
1x 7,92 mm Parabellum flexible machine gun
2x Spandau synchronized machine gun
hand grenades
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Typové označenie u firmy Junkers bolo J 4.
Rozpätie spodného krídla bolo 11,00 m (36ft 1,06in). Podľa iných zdrojov bola prázdna hmotnosť lietadla 1590 kg a vzletová 2000 kg. Rozpätie prototypu J 4 bez rohového odľahčenia bolo 14,80 m. Výstup do 2000 m trval 32 min.
Motor s výkonom 191 kW (260 k) Mercedes D.IVa sa do lietadla začal montovať na jar 1918.
Ďalšie dva pevne zabudované guľomety LMG 08/15 Spandau alebo Parabellum LMG 14 v priestore pozorovateľa sa neosvedčili.
-
Zdroje:
Sources:
www.theaerodrome.com
www.aviation.technomuses.ca
Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, svazek 6
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189336 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Junkers J.I je dnes považován za první reálný bitevní letoun. Těsně před koncem války se zkoušela zdokonalená varianta vybavená silnějším motorem ale modifikovaný letoun se již na frontu nedostal.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189392 Version : 0
Niektoré machines boli namiesto loadout equipped vysielačkou pre bezdrôtovú rádiotelegrafiu. Štandardne it was the type of Telefunken pre vysielanie and income (norm 99) with the antenna dlhou 37 m, or Huth with odvinovacou antenna dlhou 38 m. Elektrickú energiu pre rádiostanicu gave pancierované dynamo. Machines from the number 101/17 boli zastavané console pre installation film kamier, ručných photo prístrojov and sheet metal skrinkami pre trays film material. In trupe was possible niesť diaľkovo ovládanú fotokameru with posuvom film.

Source: Týc, Paul: Junkers J I, Edition of the Triad, Volume 6.
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#468072 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Do dnešní doby se dochoval jen jeden ne zcela úplný letoun J.I Werk-Nr. 252 s vojenským kusovým číslem 586/18 a motorem Benz Bz.IV č. 52974. Nechází se v kanadském Národním leteckém muzeu na historickém letišti Rockcliffe v Ottawě, provincie Ontario. Dostal se tam jako válečná kořist na palubě lodi SS Venusia 28.5.1919 a do roku 1967 byl uskladněn v Hamiltonu (provincie Ontario) (barevný snímek letounu viz Letectví a kosmonautika, 1988 / 25 ).
Celá pancéřová příď s duralovou příhradovou konstrukci zadní části trupu je vystavena v Národním muzeu vědy a techniky v Miláně (snímek viz Letectví a kosmonautika 1989 / 04).
URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189358 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj : google + odkaz v předchozím příspěvku
Junkers J.I -


Junkers J.I -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-J-I-t48601#189337 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more