Blériot-SPAD S.51 C.1

     
Název:
Name:
Blériot-SPAD S.51/2 C.1 Blériot-SPAD S.51/2 C.1
Originální název:
Original Name:
Blériot-SPAD S.51/2 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R Blériot Aéronautique SA, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 S.51/1
50 S.51/2
1 S.51/3
10 S.51/4
První vzlet:
Maiden Flight:
16.06.1924 S.51/1
18.04.1925 S.51/2
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
990 kg 2183 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1360 kg 2998 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,47 m 31ft 0,82in
Délka:
Length:
6,45 m 21ft 1,93in
Výška:
Height:
3,10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,27 m2 261.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab o výkonu 309 kW/420 k
dvoulistá vrtule
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab, power 414 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v ? m 142.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,2 min do 4000 m 9,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,7mm kulomet Vickers (MAC) 2x fixed .303 Vickers (MAC) machine gun
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
S.51/2 - sériová podoba pro polské letectvo
S.51/3 - prototyp se stavitelnou vrtulí
S.51/4 - stroje původně určené pro motor Jupiter o výkonu 600 k, po jednom dodáno do Ruska a Turecka, zbytek se slabšími motory v civilních rukou; 1 z nich získán republikánským letectvem
-
Zdroje:
Sources:
Belcarz, Bartlomiej a Sankowski, Wojciech. Polskie Skrzydla 1: SPAD 61C1, SPAD 51C1, Wilbault 70C1. Stratus, Sandomierz 2004. ISBN 83-89450-20-8.
Letectví+Kosmonautika 1988/04
Mirovaja aviacija 58
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww1/spad51.html

Blériot-SPAD S.51 C.1 -


Blériot-SPAD S.51 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bleriot-SPAD-S-51-C-1-t48500#401921 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Blériot-SPAD S.51 C.1 - Blériot-Spad S.51, jenž na podzim 1936 sloužil u Escadrilla España reoublikánského letectva během špnělské občaské války. Do jeho kabiny usedal i velitel této jednotky Abel Guidez. Stroj nese nátěr světlou modrou na spodních plochách, zatímco horní a boční kryje okrový nátěr, doplněný množstvím tmavě zelených tenkých pásů.

Blériot-Spad S.51, jenž na podzim 1936 sloužil u Escadrilla España reoublikánského letectva během špnělské občaské války. Do jeho kabiny usedal i velitel této jednotky Abel Guidez. Stroj nese nátěr světlou modrou na spodních plochách, zatímco horní a boční kryje okrový nátěr, doplněný množstvím tmavě zelených tenkých pásů.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Bleriot-SPAD-S-51-C-1-t48500#593651 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more