Hiro H1H3

Hiro H1H3 / 広廠 H1H3・一五式二号飛行艇
     
Název:
Name:
Hiro H1H3 Hiro H1H3
Originální název:
Original Name:
一五式二号飛行艇(H1H3)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1929
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4290 kg 9458 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6300 kg 13889 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,973 m 75ft 4,45in
Délka:
Length:
15,927 m 52ft 3in
Výška:
Height:
5,192 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
125,00 m2 1345.49 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
50,40 kg/m2 10.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Loraine 3, kapalinou chlazené dvanáctiválce s válci do písmene W, výkon 331 kW (450 k) v h= 0 m při 1 850 ot/min.
Vrtule čtyřlisté dřevěné.
Loraine 3 twelve-cylinder liguid-cooled W type engine rated 444 hp at sea level at 1,850 rpm,
driving a fourblade wooden fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 1000 m 106.9 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
34,0 min do 3000 m 34,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
2210 km 1373.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním střelišti a
1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: pumy do hmotnosti 200-300 kg.
One flexible bow-mounted 0.303 inch Vickers machine-gun and
one flexible dorsal mounted 0.303 inch Vickers machine-gun.
Bomb load: 881 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一五式二号飛行艇(H1H3)- Iči go-šiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Námořní hydroplán typu 15 model 2(H1H3)


Letová vytrvalost: 11 h


- Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva.
- Tato verze se vrátila k původním křídlům, která byla montována do posledních H1H1, tedy křídla s vyrovnávacími plochami na koncích křídel.
- Sériová výroba byla předána továrně Aichi Tokei Denki K. K.
一五式二号飛行艇(H1H3)- Ichi go-shiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Navy Type 15 Model 2 Flying-Boat (H1H3)


Endurance: 11,0 hours


The wings and tail were identical to later production H1H1s.
A weight reduction was achieved in this model, and it 600 kg lighter than the H1H1. Aichi was the builder of this last model of the Type 15 Flying-boat.
These flying-boats, successors to the F.5s were the main flying-boats until about 1938, making them the first successful Japanese-designed flying-boats in production in Japan.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#188542 Version : 0
Photos from my archive
Hiro H1H3 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#188543 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h1h.html
.
Hiro H1H3 -


Hiro H1H3 -


URL : https://www.valka.cz/Hiro-H1H3-t48301#572124 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more