Avia B-534.I

     
Název:
Name:
Avia B-534 1.série Avia B-534 Series I
Originální název:
Original Name:
Avia B-534 1.série
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1936 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
100 sériových (c/n 2-101)
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
25.05.1933
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1385 kg 3053 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1913 kg 4217 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m 30 ft 10 ⅛ in
Délka:
Length:
8,10 m 26 ft 6 ⅞ in
Výška:
Height:
3,15 m 10 ft 4 in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2 253.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78 kg/m2 15.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá dřevěná vrtule Avia
Avia HS 12Ydrs, power 838 hp
two-blade Avia woden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
347 l 76.3 Imp gal / 91.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v ? m 219 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
330 km/h v ? m 205 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,8 m/s 2913 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
600 km 373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý
2x 7,92mm kulomet vz.30 ve spodním křídle, 250 nábojů každý (pouze stroje 2-47, později odebrány)

6x 10kg puma
2x 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose, 250 rpg
2x 7,92 mm vz.30 in the lower wing, 250 rpg (machines 2-47 only, later removed)

6x 22 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.

Avia B-534.I - První prototyp

První prototyp
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27075 Version : 0
...
Avia B-534.I -


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#27070 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Standardní podobu strojů Letky 31 v období kolem roku 1936 ukazuje B-534.25 s pokusně instalovaným teleskopickým zaměřovačem, užívaným při cvičném bombardování na střelnici Nový Dvor u Malacek. Označení nejvíce užívané skupiny B-534 žlutou římskou číslici I je však patrné jen na levém boku.
Avia B-534.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402611 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ani ve stejném období nemusely stroje téže letky vypadat zcela stejně, zejména při přesunech v rámci pluku. Nasvědčuje tomu záběr B-534 kód 8E neznámého kusového čísla při Armádním leteckém dnu 1936: ve standardním provedení Letky 31 má pouze písmeno trupového kódu, typ číslice i plukovního znaku užívaly tehdy jiné letky.
Avia B-534.I -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#402620 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Avia B-534.I - Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu  psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).

Avia B-534.67 41. letky Leteckého pluku 4, letiště Kbely, pilot por. let. Karel Vrána, 16. 2. 1939. Stroj se toho dne dostal během cvičného letu do kolize s jinou B-534. Druhý letoun v pořádku přistál, avšak zobrazený stroj byl zničen, pilot se zachránil na padáku. Letoun nese standardní kamufláž sestávající z nátěr khaki na horních a bočních plochách a matného šedostříbrného nátěru na spodních plochách. Označení B17 bylo z druhé strany trupu psáno ve stejném pořadí avšak od přídě a celkově bylo posunuto více dozadu. Výsostné znaky měl lem inkoustovou modří, vrtulový kužel měl pravděpodobně červenou špičku (označení letky).
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-I-t48002#464336 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more