OT-64/R2 - diskuze

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pracoviště řidiče v akci.
Nevíte někdo odpověď ohledně měření hladiny oleje v převodovce Praga -Wilson OT-64. Nikde v návodu nebo od známých jsem se nedozvděl ,kdy měřit hladinu oleje v převodovce - jestli za běhu ,po provozu ,za studena nebo jak??
Automatické převodovky měří hladinu oleje za běhu Rolling Eyes
Olej v motoru se měří po 20min.běhu a 5 min.přestávce - ale co převodovka?
Díky všem!
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#91848 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Olej v prevodovom ústrojenstve by sa mal podľa vojenských predpisov kontrolovať pri základnom ošetrení a pri technickom ošetrení. Neviem či sa nemýlim, ale základné ošetrenie musí vodič robiť po skončení každej jazdy. Technické ošetrenie by malo byť po 5 alebo 10 000 km ??? Naozaj to už tak presne neviem. Ale myslím si, že stav oleja v hlavnej a prídavnej prevodovke (za predpokladu že netečú a boli správne naplnené), stačí kontrolovať každých 10 000 km.
Hlavná prevodovka má kontrolnú mierku na pravej strane v predu, kde je obdĺžnik vynechaného rebrovania. Prídavná prevodovka má kontrolnú skrutku úplne vpravo, na zadnom dieli, pred bubnom ručnej brzdy.
Kontrola by sa mala robiť vždy cca. 10 až 15 minút po skončení jazdy. Je to najmä z toho dôvodu, že zohriaty olej lepšie označí na ryske výšku hladiny, resp. tam, kde sa kontroluje hladina oleja na závite kontrolného otvoru má teplý olej lepšiu konzistenciu a lepšie ukáže aká je jeho hladina.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#92535 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Díky za radu Skote. To měření oleje mne zajímá jako první položka v hledání možné závady na převodovce -jelikož i po 2hodinách jízdy (cca 30km) mi ukazuje budík teplotu převodovky 110 až 120stup.a to se mi zdá moc Shocked .Tak první co kontroluju je hladina na měrkách a vše je O.K. tak proto zjištuju co to může být. Taky může zlobit budík Very Happy .Prevence je lepší než tahat Skota na tyči přes město .
Verze VŠOT vychází z přiruček co mam a co bylo v autě mezi dokumentací k vysílačkám.Přikládám foto.
OT-64/R2 - diskuze - Schéma ve voze

Schéma ve voze
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#92557 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aby som nezabudol na tú prevodovku.
Nechcem ťa klamať, ani nesprávne informovať, lebo sú veci, ktoré sa síce nedočítaš nikde, ale sú dané. Ak sa dobre pamätám, prevádzkové teploty oleja v prevodovke boli, na rozdiel od oleja v motore, vždy vyššie. Mám taký dojem, ale to treba pre istotu overiť, že teploty 110 - 120 stupňov celzia sú prevádzkové. Ospravedlňujem sa, ale už je to naozaj dávno.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#92776 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Lepší počasí a našetřený čas = udělal jsem si dnes udržbový den na Skotu.Kontrola olejů,maznice na podvozek,a různé maličkosti..
Ten olej v převodovce Wilson je cítit takovou čpavou spáleninou Confused: (nazval bych to tak) a stopy oleje jsou i na krycím plechu převodovky zespoda.Na měrce je jediná ryska a na té je hladina oleje za studena.Převodovka má najeto cca 300km co jsem ji vyměnil před rokem. Tak doufám ,že do Bahen 05 se něco n.........
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#99253 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ten zápach, neviem akej intenzity je, ale ber do úvahy, že princíp planetovej prevodovky je založený na uťahovaní a uvoľňovaní jednotlivých vonkajších a vnútorných brzdových pásov planetového súkolia. Len 5. rýchlostný stupeň sa radí zasunutím kuželovej trecej spojky do priameho záberu. Tým je dané vyššie trenie a namáhanie jednotlivých segmentov, čo má za následok aj vyššiu prevádzkovú teplotu. To môže samozrejme vyvolávať aj sprievodné efekty iného opotrebovania oleja než sú u oleja motorového. Na druhej strane to môže byť aj tým, že prevodový olej je trochu iný ako motorový.


Už druhý raz píšeš niečo o mierkách oleja, pri čom sa snažíš zistiť hladinu za studena a za tepla. Tento tvoj názor je však mylný. Ak sú tam dve rysky, neznamená to že by jedna ryska označovala hladinu oleja za studena a druhá za tepla, ale minimálnu a maximálnu povolenú hladinu oleja či v motore alebo prevodovke. Ak je len jedna ryska, tak správna hladina oleja je vždy na tejto ryske.


Tak isto, ak budeš kontrolovať hladinu oleja v nápravových a medzi- nápravových rozvodovkách (diferenciáloch), tak nalievací otvor oleja je zároveň kontrolným a správna hladina oleja je keď olej dosahuje dolnú časť otvoru a je v drážkach jeho závitu.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#99348 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Velmi díky za ochotu.Dnes jsem to konzultoval s dodavatelem převodovky a už to pouštím z hlavy - vše O.K.Ten zápach běžný projev. Jenom důrazné doporučení hlídat přesnou hladinu oleje na měrce.
V dříve prezentovaném dotazu jsem měl na mysli rozpínavost oleje při provozu.Mam osobní vůz s automatickou převodovkou a v servisu jsem se přesvědčil ,že se olej zde měří za běhu a měl by mít pracovní teplotu.Pak je možno provést měření. Moje úvaha byla a dotaz byl jestli u sekvenční převodovky Praga -Wilson není obdobný princip. Rolling Eyes
Tak asi tak jsem myslel svůj dotaz.Kamarádi okolo se nedokázali taky jednoznačně vyjádřit.
Minulý týden jsem viděl na dálnici od Teplic do Prahy R2M -pěkně si to pádila tak cca 80km/h.Krasavec Very Happy
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#99364 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdravim. Myslíš ,že je možné nějakým stylem vymyslet nějakou ochrannou lyžinu nebo kryt před přední diferenciál od čelního pancíře?Už jednou jsem ho o kámen urazil a koumám jak ho uchránit ... Very Happy
OT-64/R2 - diskuze - Detail podvozku z čelního pohledu.

Detail podvozku z čelního pohledu.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#99982 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To mi prosím Ťa vysvetli, kade si tak mohol jazdiť, keď si chytil kameň prevyšujúci povrch terénu o 40 cm ??? Prisahám, že som to u SKOTA ešte nepočul a nezažil. Len ten jeden raz, čo som opisoval, ako kamarát pri cvičení nabehol na balvan, ale to boli doslova "BOJOVÉ PODMIENKY" a balvan.


Z môjho pohľadu je nelogické robiť akúsi lyžinu, čo by ochranu proti rozbitiu čelného veka rozvodovky. Predsunutie dolnej hrany čelného panciera je podľa mňa postačujúca ochrana. Jedine že by si jazdil v kameňolomoch, ale aj to by bola skôr náhoda.
Nazdar.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100172 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Blíže popíšu: Sraz vojenské techniky 2002 -cvičiště ženijní brigády. Jeli jsme na konci kolony a něco nás zdrželo (pomoc UAZu v bahně) a dostali jsme zprávu áť na to šlápnem ,že v prostoru tábora čeká cca 900 návštěvníků na další bod programu akce. Cesta cca 4km z mírného kopce a v tom ještě terenní vlna jako na sjezdovce ,skalnatý cesty povrch - cítil jsem ,že to propérovalo více než jindy a po příjezdu do tábora se na nás smála jen ozubená kola diferenciálu a za náma byla olejová cesta až k místu ,kde se nácházelo asi na pár ks roztříštěný přední kryt diferenciálu. Takže žádný velký kámen Very Happy
Kryt se dal docela rychle sehnat nový,ale bylo mi ho líto (SKOTA)... Crying or Very sad
Tím místem jsme od té doby jeli už vícekrát i jsem tam zastavil a pozoroval při pomalém průjezdu .Zkušenosti zaplacené!!!
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100205 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Neviem, možno si to nedokážem predstaviť, ale ak si rozbil čelné veko rozvodovky prvej nápravy, na ktorej je čap a v ňom hlavná páka riadenia, ako si mohol dôjsť ten zvyšok cesty ? Predsa si musel mať nefunkčné riadenie, keďže hlavná páka stratila oporu.


P.S. Čo s tou verziou a fotkami ???
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100219 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Takový drobný dotaz - k čemu je dobrý ten plechový kryt vlevo vedle nasávání vzduchu k převodovce?
Některý vozy ho mají a některý né a to spíše převažuje.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100443 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Omluva ,ale nějaký zlobí připojení obrázků.Zkusím to znova.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100444 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obrázek bez krytu.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100452 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pokiaľ myslíš ten dlhý vľavo a ten krátky vpravo, tak to by mali byť zábrany proti obtekaniu vzduchu okolo nasávacích kanálov. Tie majú usmerňovať prúd vzduchu do kanálov k chladeniu prevodovky.
URL : https://www.valka.cz/OT-64-R2-diskuze-t47977#100462 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more