De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter

Přehled verzí

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter




Verze:


Twin Otter 100
- vyrobeno 115 kusů
- motor PT6A - 20 o výkonu 432 kW
- křídlo s dvouštěrbinovými klapkami na odtokové hraně
- podvozek pevný s příďovým kolem s možností kol, lyží či plováků


Twin Otter 200
- vyrobeno 115 kusů
- letoun lišící se zvětšeným zavazadlovým prostorem v prodloužené špici


Twin Otter 300
- silnější motor PT6A-27
- uspořádání až pro 20 cestujících
- možnost podvěšení podtrupového podvěsu na 272 kg či vak na vodu o objemu 1818 l vody na hašení požárů


Twin Otter 300M
- základní vojenský letoun s možností instalace kulometu do kabiny
- možnost křídlových závěsů


Twin Otter 300MR
- námořní průzkumná verze s vyhledávacím radarem
- v křídlech vyhledávací reflektory
- letoun odbrán Senegalem


Twin Otter 300S
- šest letadel s uspořádáním kapacity 11 sedadel se zlepšením brzdovým systémem podvozku a spoilery na křídlech
- postaveny v roce 1973 pro Air Transit


Twin Otter Classic 300-G
- verze vyráběná novým vlastníkem výrobních práv - firmou De Havilland Aircraft of Canada. Maximální užitečné zatížení až 1972 kg, nebo při stejné zátěži se dolet letadla zvýší. Avionika Garmin G1000 NXi, motory Pratt and Whitney Canada PT-6A-27 nebo PT-6A-34, přepracovaný interiér kabiny, osvělení LED.


Twin Otter 400
- původně nerealizovaná verze se zaměřením splněním hlukového předpisu US FAR 36, později modernizovaná verze vyráběná firmou Viking Air


Guardian 400
- militarizovaná varianta TO 400 upravená pro námořní hlídkování a průzkum


CC-138
- 9 TO 300 používaných RCAF k SAR


UV-18A
- šest letounů předaných v letech 1976 - 1982 US Army Alaska National Guard
- standardní verze TO 300
- provozovány s plováky, lyžemi a koly


UV-18B
- dva letouny série 300 dodané akademii USAF v roce 1977
- využívané pro sportovní parašutismus


UV-18C
- tři Viking Air Guardian 400 objednané US Army v roce 2012 pro parašutistický tým Golden Knights


Historie:
- vývoj dokončen v roce 1964 a první vzlet proběhl 20.5.1965
- konstruován pro kyvadlovou dopravu s charakteristikou STOL s kapacitou 13-18 cestujících
- celkem postaveno 844 strojů s ukončením výroby v roce 1988
- výroba obnovena v roce 2007 firmou Viking Air
- uživatelé: Kanada, Argentina, Francie, Etiopie, USA, Peru, Norsko, Nepál a další



Foto:
1000aircraftphotos.com
aviation-safety.net
www.airliners.net
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-Canada-DHC-6-Twin-Otter-t46396#181003 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V roce 2010 byl podepsán kontrakt v hodnotě 67 milionů USD na dodávku 12 letounů DHC-6-400 Twin Otter vojenskému letectvu Peru. Stroje mají být dodány v letech 2011-2014.
Ve stejném roce byl podepsán kontrakt na dodávku 6 strojů DHC-6-400 ozbrojeným silám Vietnamu. Budou v úpravě pro námořní hlídkování a mají být dodány v letech 2012-2014.
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-Canada-DHC-6-Twin-Otter-t46396#501148 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more