North American F-86K Sabre Dog

     
Název:
Name:
North American F-86K Sabre North American F-86K Sabre
Originální název:
Original Name:
North American F-86K Sabre
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1954-DD.MM.1956 North American Aviation, Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1954-DD.MM.1956
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
341
První vzlet:
Maiden Flight:
15.07.1954
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6063 kg 13367 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7372 kg 16252 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9149 kg 20171 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.31 1) m 37ft 1,25in1)
Délka:
Length:
12.47 m 40ft 11in
Výška:
Height:
4.57 m 15ft
Plocha křídla:
Wing Area:
26.75 2) m2 287,92) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
General Electric J47-GE-17B o tahu 24,13 kN / 33,36 kN s přídavným spalováním General Electric J47-GE-17B, thrust 5425 kN / 7500 lb.s.t. with afterburning
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2302 l
2x 454 l přídavná nádrž
608 US gal
2x 120 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1113.7 km/h v 0 m 692 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870.7 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
61 m/s 12000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.3 min do 12192 m 7.3 min to 40000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15118 m 49600 ft
Dolet:
Range:
437.7 km 272 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1197.4 km 744 mi
Výzbroj:
Armament:
4x 20 mm kanon M24A1, 132 nábojů na zbraň


2x AIM-9B Sidewinder
4x 20-mm M24A1 cannon, 132 rpg


2x AIM-9B Sidewinder
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
pro stoje s křídlem s křídlem F-40:
1) 11,92 m
2) 29,12 m2


221 ks bylo z dílů vyrobených mateřskou továrnou smontováno firmou Fiat v Turínu
for machines with F-40 wing:
1) 39ft 1,25in
2) 313.4 sq ft
Zdroje:
Sources:
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X.
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9.
Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9.
Wache, Siegfried. North American F-86K Sabre - The Sabre Dog in Luftwaffe Service. AirDOC, Erlangen 2007. ISBN 978-935687-58-3.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_17.html
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#483914 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

North American F-86K Sabre Dog

F-86K Sabre Dog byl v podstatě zjednodušenou variantou stroje F-86D, která vznikla pro uplatnění v letectvech evropských spojenců USA v rámci NATO. Hlavní úpravu představovalo odstranění tehdy Američany přísně utajovaného systému řízení palby E-4 a jeho nahrazení jednoušším MG-4. Práce na F-86K zahájil North American v druhé polovině roku 1952, v lednu 1953 pak projevila zájem o výrobu letounů Itálie. Smlouva o licenční výrobě byla s italským Fiatem podepsána v květnu téhož roku. Aby se urychlily dodávky letounů spojencům pod taktovkou programu MDAP, bylo 120 letounů vyrobeno společností North American. První Sabre smontovaný v Itálii ke svému premiérovém letu odstartoval v květnu 1955. Letouny byly italským výrobcem montovány ze součástí dodaných z USA. F-86K byly v rámci tří kontraktů (jednalo s o letouny sérií NA-221, NA-232 a NA-242) vyráběny Fiatem až do roku 1958.
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#171697 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tento německý F-86K Sabre (JD-249) je nyní exponátem leteckého muzea v Berlíně-Gatowě. Kdysi sloužil u stíhací eskadry JG 74. Dodávky celkem 88 strojů pro západoněmecké letectvo započaly roku 1957. Původně se plánovalo, že se postaví dvě eskadry - JG 74 a JG 75. Ve skutečnosti byla zřízena pouze jedna z nich - JG 75, která byla následně přeznačena na JG 74. Ve službě u Luftwaffe setrvaly až do roku 1966, kdy je nahradily F-104G Starfigtery. Řada Sabrů si navíc moc nezalétala, protože byly uskladěny a drženy v záloze jako náhrada za případné operační ztráty. (fotografie ©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#171817 Version : 0
F-86K Sabre (JD-249), Militärhistorisches Museum der Bundeswehr, Berlín, 2004.
North American F-86K Sabre Dog -


North American F-86K Sabre Dog -


URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#44380 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tento F-86K (sériové číslo USAF: 55-4841, označení francouzského letectva: 13.PI) byl postaven italským Fiatem z dílů dodaných americkým North Americanem v rámci série NA-232 (červenec 1955). Všechny F-86K postavené Fiatem a určené pro francouzské letectvo sloužily u ECTT 1/13 a ECTT 2/13 (ECTT - Escadre de Chasse Tout Temps). První Sabre Dog obdržela ECTT 1/13 "Artois" v září 1956, přičemž dodávky letounů pro francouzské letectvo pokračovaly až do poloviny roku 1957. Letoun na fotografiích je zachycen ve zbarvení 2° escadrille (letky) z ECTT 2/13 "Alpes". Tato jednotka používala F-86K mezi květnem 1957 až květnem 1962, kdy se začala přezbrojovat na Mirage IIIC. (když se začala na Mirage IIIC na počátku roku 1962 přezbrojovat ECTT 1/13, předala své Sabre Dogy nově vzniklé ECTT 3/13 "Auvergne").

V roce 1960 začal Fiat modifikovat francouzské F-86K, čímž tyto letouny získaly možnost používat PLŘS AIM-9 Sidewinder. Tímto způsobem mělo být upraveno údajně 29 letadel. (fotografie ©Radek Havelka)




URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#201460 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fiat F-86K 51-62 (MM55-4868) je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
North American F-86K Sabre Dog - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#384954 Version : 0
Fiat F-86K 51-3 (54812) in the coloration of the 51° Stormo in the National museum of science and technology Leonardo da Vinci (Museo della Scienza e della Tecnologia "Leonardo da Vinci") Milan
18.4.2014.
North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

North American F-86K Sabre Dog -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86K-Sabre-Dog-t42972#511382 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more