Suchoj Su-25 [kód NATO: Frogfoot-A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 0,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 708 příspěvků vloženo, 2482 editováno a 1307 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-25 [kód NATO: Frogfoot-A]

Sukhoi Su-25 / Суxoй Су-25

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-25 Sukhoi Su-25
    Originální název:
    Original Name:
    Суxoй Су-25
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1978-DD.MM.1989 Tbiliský letecký závod G. Dimitrova, Tbilisi /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1978-DD.MM.1989
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    582
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    22.02.1975 T6-1
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9340 kg 20591 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    14530 kg 32033 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    17530 kg 38647 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,36 m 47ft 1,35in
    Délka:
    Length:
    15,36 m 50ft 4,72in
    Výška:
    Height:
    5,20 m 17ft 0,71in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    30,10 m2 323.99 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    584 kg/m2 119.61 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN Tumansky R-95Sh, thrust 9039 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    Trupové:
    no.1 - 1128 l
    no.2 - 1250 l (sběrná nádrž)


    Křídelní:
    no.3 - 637 l
    no.4 - 637 l


    Celkový objem:
    3660 l
    Fuselage:
    no.1 - 297,99 gal
    no.2 - 330,22 gal (collect fuel tank)


    Wing:
    no.3 - 168,28 gal
    no.4 - 168,28 gal


    Total:
    966,87 gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    950 km/h v 0 m 590 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    58 m/s 11400 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7000 m 22960 ft
    Dolet:
    Range:
    500 km 235 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1950 km 1211 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný AO-17 ráže 30mm se zásobou 250 nábojů
    2 závěsníky PD-62-81)
    8 závěsníků BD3-252)

    Podporovaná výzbroj a kontejnery:

    2x R-60 / R-60M3)
    32x FAB-1004)
    8x FAB-250
    8x FAB-500
    32x OFAB-1004)
    8x OFAB-250
    8x OFAB-500
    8x ZB-500
    8x PB-250
    8x RBK-250
    8x RBK-500
    8x BetAB-500ŠP
    8x ODAB-500
    2x IAB-500
    6x KMGU-2

    8x UB-32M/57
    8x B-8M1
    8x B-13L
    8x S-24B5)
    8x S-25OF6)
    8x S-25OFM6)

    4x SPPU-22-017)

    4x S-25L6)
    4x Ch-25ML8)
    4x Ch-25MP8)
    4x Ch-29L9)
    4x Ch-29T9)
    2x Ch-58E10)

    1x SPS-141MVG-E11)
    1x BA-58 Vjuga12)

    4x PTB-80013)
    4x PTB-115013)
    1x fixed AO-17 of 30mm with 250 rounds
    2 hardpoints PD-62-81)
    8 hardpoints BD3-252)

    Supported weapons and pods:

    2x R-60 / R-60M3)
    32x FAB-1004)
    8x FAB-250
    8x FAB-500
    32x OFAB-1004)
    8x OFAB-250
    8x OFAB-500
    8x ZB-500
    8x PB-250
    8x RBK-250
    8x RBK-500
    8x BetAB-500ShP
    8x ODAB-500
    2x IAB-500
    6x KMGU-2

    8x UB-32M/57
    8x B-8M1
    8x B-13L
    8x S-24B5)
    8x S-25OF6)
    8x S-25OFM6)

    4x SPPU-22-017)

    4x S-25L6)
    4x Ch-25ML8)
    4x Ch-25MP8)
    4x Ch-29L9)
    4x Ch-29T9)
    2x Ch-58E10)

    1x SPS-141MVG-E11)
    1x BA-58 Vjuga12)

    4x PTB-80013)
    4x PTB-115013)
    Uživatelské státy:
    User States:












    ?
    ?












    ?
    ?
    Poznámka:
    Note:
    sériové letouny vyráběny dle prototypového výrobního etalonu T8-11

    1)závěsné body 1 a 11
    2)závěsné body 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 a 10
    3)s adaptérem APU-60-IM na závěsnících PD-62-8
    4)s hromadným závěsníkem MBD2-67U
    5)s adaptérem APU-68UM2 či APU-68UME1
    6)s vypouštěcím zařízením PU-O-25
    7)závěsné body 4, 5, 7 a 8
    8)s adaptérem APU-68UM2 na závěsných bodech 3, 4, 8 a 9
    9)s adaptérem AKU-58E na závěsných bodech 5 a 7
    10)s adaptérem AKU-58E na závěsných bodech 4 a 8
    11)závěsný bod 3, neodhoditelný
    12)centrální závěsník (6)
    13)"mokré" závěsné body 3, 5, 7 a 9
    serial planes were constructed on basic prototype etalon T8-11

    1)hardpoints 1 and 11
    2)hardpoints 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 and 10
    3)with adaptor APU-60-IM on hardpoints 1 and 11
    4)with multiple hardpoint MBD2-67U
    5)with adaptor APU-68UM2 or APU-68UME1
    6)with launcher PU-O-25
    7)hardpoints 4, 5, 7 and 8
    8)with adaptor APU-68UM2 on hardpoints 3, 4, 8 and 9
    9)with adaptors AKU-58E on hardpoints 5 and 7
    10)with adaptors AKU-58E on hardpoints 4 and 8
    11)hardpoint 3, unjettisonable
    12)central hardpoint
    13)"wet" hardpoints 3, 5, 7 and 9
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Alan Dawes: Sukhoi Su-25 Frogfoot: Close Air Support Aircraft. London: Airlife, 2004
    J.Bašný; J.Brázda; M.Ovčáčík; K.Susa: Su-25 all variants. 4+, 1996
    Sukhoi Frogfoots in action. Squadron Signal
    výstřižkový archiv leteckých časopisů
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/42737#367639Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Suchoj Su-25 Frogfoot A




    Prvních dvanáct letounů Su-25 bylo vyrobeno na základě původního prototypového etalonu T8-11 a v dubnu 1981 byly zařazeny do výzbroje nově vzniklé 200.samostatné bitevní letky (později 60.OŠAP). Tato bitevní letka byla v rámci zkoušek nových letounů převelena do Afghánistánu, kde letouny Su-25 testovala v podmínkách reálného boje. Na základě jejich zkušeností byly původní dvě kazety ASO-2 s infračervenými klamnými cíli rozšířeny na 4 a navíc byla čtveřice dalších kazet ASO-2 namontována i nad zadní část motorových gondol (dvě kazety nad každou gondolou). Protože nové ruční protiletadlové rakety Stinger nejčastěji zasahovaly motorovou část letounů (200.samostatná bitevní letka v průběhu bojů v Afghánistánu odepsala 5 letounů Su-25 - 3 letouny se podařilo dovléct na letiště, jeden musel pilot nouzově opustit katapultáží a jeden se po zásahu přídě zřítil přičemž pilot při dopadu zahynul) bylo rozhodnuto kompletně překonstruovat pancéřovou ochranu motorových gondol. Jejich zadní část dostala zasílené pancéřování a navíc byl levý motor doplněn pancéřovou vanou odolnou proti palbě projektily až do ráže 20 mm. Mezi motorovou gondolu a trup byly potom namontovány pancéřové desky zabraňující rozlomení letounu v případě zásahu do této části. Z dalších úprav lze jmenovat nahrazení původních táhel řízení z lehkých slitin ocelovými a rozšíření stávajícího protipožárního systému z oblasti motorových gondol také na střední část trupu.


    Takto upravené letouny začaly být zaváděny do výzbroje bitevních letek VVS jako základní bitevní letoun. U pozdějších sérií došlo ještě k několika drobným úpravám jako doplnění pevných svislých stínítek bránících oslnění pilota výklopnými světlomety v koncových vřetenech křídel, změna tvaru vzpěr překrytu kabiny, nové ústí kanonu GŠ-2-30 s účinnými deflektory, změna disků předního podvozkového kola a změna rozmístění trupových čidel a antén.


    Výroba základního modelu Su-25 skončila v roce 1992 a konečný počet vyrobených strojů skončil na čísle 710 kusů. Po rozpadu SSSR byla část těchto letounů předána letectvům nástupnických států v těchto počtech:


    Bělorusko 3 pluky
    Ukrajina 80 kusů
    Turkmenistán 1 pluk
    Ázerbajdžán 1 pluk
    Uzbekistán 1 letka
    Gruzie 8 kusů
    Arménie 4 kusy


    S nově vzniklé Ruské federaci zůstalo asi 300 kusů Su-25 přičemž velká většina je dodnes v provozu.
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/42737#168583Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Su-25 ze stavu letectva VVS

    Fotografie pocházející z testovacího nasazení prvních letounů Su-25 u 200.samostatné bitevní letky v Afghánistánu.

    Su-25 pozdějšího provedení.Za povšimnutí stojí plná nálož bomb FAB-100 (4 na každém závěsníku)
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/42737#168597Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Su-25 ("modrá 66"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006. Letoun byl vyroben v dubnu 1982 a do moninského muze byl předán 15. září 1990.




    URL : http://en.valka.cz/topic/view/42737#186702Version : 0
    MOD
    Avatar
    source:
    https://www.reddit.com/r/MilitaryPorn
    .

    na základni Aktepe-Bezmein
    URL : http://en.valka.cz/topic/view/42737#542102Version : 0
    MOD