Arsenal VG.33 C.1

     
Název:
Name:
Arsenal VG.33 C.1 Arsenal VG.33 C.1
Originální název:
Original Name:
Arsenal VG.33 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Sartrouville /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~22
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2050 kg 4519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2655 kg 5853 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2896 kg 6385 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m 35ft 5,19in
Délka:
Length:
8,550 m 28ft 0,61in
Výška:
Height:
3,310 m 10ft 10,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2 150.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
189,64 kg/m2 38.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-31, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 632,5 kW při 2 400 ot/min.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu typu Chauviére 375
Hispano-Suiza 12Y-31 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 850 hp at 2,400 rpm,
driving a three-blade Chauviére 375 variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l + 2x 100 l v přídavných nádržích 88 UK gallons (105.7 US gal) in internally tanks and 44 UK gallons (52.8 US gal) in two drop tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
558 km/h v 5200 m 346.7 mph in 17060 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
487 km/h v 3300 m 302.6 mph in 10827 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,87 m/s 2533.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,40 min do 5000 m 6,40 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 - 11000 m 31168 - 36089 ft
Dolet:
Range:
1060 km 658.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1560 km 969.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS.404 ráže 20 mm, střílející v ose vrtule, 60 granátů a
4x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech, 500 nábojů pro každý.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS.404 cannon firing through the propeller hub, 60 rounds and
four fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, in a wings mounted, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, Macdonald & Co., Publishers, Ltd., 1960, ISBN: 0-356-01445-2.
L+K 7/1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Arsenal VG-33
www.hydroretro.net
www.aviafrance.com
http://www.avionslegendaires.net/arsenal-vg-33.php
www.pilotfriend.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164616 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Arsenal VG-33


Historie:

• Státní podnik Arsenal de l'Aéronautique ve Villacoublay vznikl v roce 1937 při znárodnění leteckého průmyslu, na rozdíl od jiných firem se v tomto případě jednalo o 100% státní podnik. Idea byla taková, že zde budou vznikat složitější projekty, než tomu bylo u ostatních firem.


• Letouny řady VG-3x byly stíhací s celodřevěnou konstrukcí, ale s vysokou technologickou kvalitou. Pro takovou konstrukci, kde nebyly nutné dodávky duralu nebo hliníku, se na francouzském ministerstvu letectví se zcela samozřejmě našlo pochopení i na nejvyšších místech. Konkrétně ministr letectví Pierre Cote rád a nadšeně mluvil o neomezené výrobě stíhaček, které budou pro případ potřeby a když potřeba nastala, byla sjednána jen jedna objednávka na 1 000 letadel, z které bylo dokončeno asi pouze 19 letadel VG-33 a to ještě některá z nich bez zaměřovačů.


• Je velkou škodou, že kapitulace Francie přerušila vývoj tohoto velmi zajímavého letounu se slibnými výkony. Pravdou však je, že v té době Francie neměla ani dostatek kvalitního dřeva.
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164697 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Arsenal VG.33 C.1 - Tento Arsenal VG.33 sloužil u pokusné escadrilly EAA-301.

Tento Arsenal VG.33 sloužil u pokusné escadrilly EAA-301.
Published with authors permit

Arsenal VG.33 C.1 -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#532376 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie
Arsenal VG.33 C.1 -


Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164699 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

VG-33 (foto Ebay.de)
Arsenal VG.33 C.1 - VG-33

VG-33
Arsenal VG.33 C.1 - VG-33

VG-33
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#189111 Version : 0
Three-view sketch of Arsenal VG-33
Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#164698 Version : 0
VG-33 captured by the Germans. The machine pictured has Kennzeichen 3 + 5.


Flugzeug 1/85, p. 6

Arsenal VG.33 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-VG-33-C-1-t41881#622328 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more