Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter

     
Název:
Name:
Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter
Originální název:
Original Name:
Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1969-DD.MM.1985 Pilatus Flugzeugwerke AG, Stans
DD.MM.1969-DD.MM.1974 Aircraft Division, Fairchild Hiller Corp., Hagerstown, Maryland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1969-DD.MM.1985
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~120 Pilatus
18 Fairchild
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 + 7/10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1218 kg 2685 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,13 m 49ft 7,66in
Délka:
Length:
10,90 m 35ft 9,12in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,80 m2 310 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Canada PT6A-27 o maximálním výkonu 507 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hartzell
Pratt & Whitney Canada PT6A-27, max power 680 shp
three-bladed constant-speed propeller Hartzell
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
480-644 l
2x 190 l nebo 245 l přídavná nádrž
106-127 Imp gal / 142-170 US gal
2x 42 Imp gal / 50 US gal or 54 US gal / 65 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259 km/h v 3048 m 160.9 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 3048 m 149.1 mph in 10000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.5 m/s 1279.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8535 m 28002 ft
Dolet:
Range:
1050 km 652.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1620 km 1006.6 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:




























Poznámka:
Note:
- velká část později upravena na standard B2-H4 -
Zdroje:
Sources:
Taylor, John W. R. All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1982-83. Jane's Publishing Company, London 1983. ISBN 0-7106-0748-2.
Lambert, Mark. Jane´s All the World's Aircraft 1991-1992. Jane's Information Group, Coulsdon 1991. ISBN 0-7106-0965-5.
Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
Hyan, Tomáš. Pilatus PC-6, L+K 1984/01.
www.pc-6.com/porterfacts2.htm
www.militaryaviation.eu
URL : https://www.valka.cz/Pilatus-PC-6-B2-H2-Turbo-Porter-t39830#532113 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pilatusy PC-6 (B2-H4 3G-EN a B2-H2 3G-ED) rakouského letectva. Na krátké zastávce na LKPD před přeletem do Hradce Králové na CIAF. 4.9.2009
Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter - vlastní foto

vlastní foto
Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter - vlastní foto

vlastní foto
Pilatus PC-6/B2-H2 Turbo Porter - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Pilatus-PC-6-B2-H2-Turbo-Porter-t39830#325160 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more