LKW 5t mil gl

     
Název:
Name:
LKW 5t mil gl LKW 5t mil gl
Originální název:
Original Name:
LKW 5t mil gl
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1976-DD.MM.1985 MAN Nutzfahrzeuge AG, Mnichov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1985
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
LKW 5t mil gl: 1470
LKW 5t mil glw: 2073
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.197R
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1 (2)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
91501) kg 201721) lb
Užitečné zatížení:
Payload:
50302) kg 110892) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
14300 kg 31526 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
20000 kg 44092 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
24300 kg 53572 lb
Celková délka:
Overall Length:
8020 mm 26 ft 3 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
28903) mm 9 ft 5 ¾ in3)
Světlá výška:
Ground Clearance:
420 mm 1 ft 4 ½ in
Rozvor:
Wheelbase:
4500 mm 177 ⅛ in
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
parkovací
odlehčovací
service brake
parking brake
engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V nominal voltage: 24 V
Pneumatiky:
Tyres:
14.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Deutz F 8 L413 F
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- objem válců: 12 763 cm3
- maximální výkon: 188 kW při 1600 ot/min
Deutz F 8 L413 F
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection Diesel engine,
- number of cylinders: 8
- displacement: 779 cu in
- maximum power output: 252 hp (256 PS) at 1600 rpm
Převodovka:
Gearbox:
- poloautomatická převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 6+1
- semi-automatic transmission
- number of gears (forward+reverse): 6+1
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l 59.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
90 km/h 56 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
50-554) l/100 km 5.14-5.654) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
540 km 336 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
23 ° 50 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m 47 in
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) bez navijáku, s navijákem 9600 kg
2) bez navijáku, s navijákem 4630 kg
3) po kabinu, s plachtou 3470 mm
4) silnice
1) without winch, with winch 21164 lb
2) without winch, with winch 10207 lb
3) to the cab, with tarpaulin 11 ft 4 ⅝ in
4) on the road
Zdroje:
Sources:
www.ulrichwrede.de
URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#658146 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

LKW 5t mil gl




Nákladní automobil LKW 5t mil gl je terénní vozidlo určené k přepravě osob a užitečného nákladu do hmotnosti maximálně 5 030 kg, resp. 4 630 kg pokud je vozidlo vybaveno navijákem.


Toto vozidlo patří do skupiny vozidel nazývaných Folgegeneration, které měly nahradit první generaci nákladních automobilů používaných německým Bundeswehrem po 2. světové válce. Počátky této řady sahají až do šedesátých let. Nejmenším vozidlem z této generace je právě LKW 5t mil gl, pod továrním označením známý jako MAN N 4510.


V letech 1976 až 1985 byly LKW 5t mil gl do výzbroje Bundeswehru zaváděny ve třech subvariantách (Typ 451, Typ 461 a Typ 465). Tato vozidla se používala hlavně jako valníkové nákladní automobily s plachtou pro přepravu osob a materiálu, jako nosiče skříňových kontejnerových karoserií Kabine II, jako nosiče radiolokátoru pro řízení palby FERA raketového systému LARS a jako odsunová vozidla s jednotunovým jeřábem od společnosti Atlas-Weyhausen pro malá bezpilotní průzkumná letadla KZO Brevel. Valníkové LKW 5t mil gl mohly dále sloužit jako cisternové automobily pro přepravu paliva. Na ložné ploše se v takovém případě nacházela vlastní čerpací jednotka a nádrž o objemu 4600 l nebo dvě nádrže o objemu 2300 l.


Od základního provedení Typ 451 je odvozena verze Typ 461 s vlastním navijákem o délce lana 30 metrů a tažnou silou 5 tun. Vozy vybavené navijákem nesou v názvu dodatečné písmeno w a jejich označení tak zní LKW 5t mil glw. Téměř všechny vozy této verze, které bylo vyrobeno 2073 kusů, obdrželo německé pozemní vojsko (Heer). Dále existovala subvarianta Typ 465 pro přepravu radiolokátoru FERA.


V letech 1986 až 1993 odebírala německá Luftwaffe další vozidla, která mohla být přepravována v transportních letadlech Lockheed C-130 Hercules a Transall C-160. Tato série nákladních automobilů, označovaná jako LKW 5t mil gl A1, měla oproti první generaci několik drobných vylepšení a některé drobné úpravy. Například byla upravena pevná kabina, aby se urychlila výměna motoru nebo byl instalován nový naviják. Vozidla byla nakoupena v rámci akvizice protiletadlového raketového systému FlaRakSys Patriot.
URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#144061 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

LKW 5t mil gl (Y-674 320) z výzbroje Praporu tankových granátníků 122 ze stavu Tankové brigády 12, květen 2004.
LKW 5t mil gl  -


LKW 5t mil gl  -


URL : https://www.valka.cz/LKW-5t-mil-gl-t38073#144059 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more