Název: Name: | Panavia Tornado IDS | Panavia Tornado IDS |
Originální název: Original Name: | Panavia Tornado IDS | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1974-DD.MM.1990 Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH, Manching DD.MM.1975-DD.MM.1990 Aeritalia SpA, Caselle Torinese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1974-DD.MM.1977 konečná montáž 4 prototypů u MBB DD.MM.1975-DD.MM.1975 konečná montáž prototypu u Aeritalie DD.MM.1977-DD.MM.1978 konverze 2 prototypů na předsériové letouny u MBB DD.MM.1977-DD.MM.1978 konečná montáž předsériového letounu u Aeritalie DD.MM.1979-DD.MM.1990 sériová výroba u MBB DD.MM.1981-DD.MM.1990 sériová výroba u Aeritalie | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | MBB (Německo) 212 - Luftwaffe (letectvo, Německo) 112 - Marineflieger (námořní letectvo, Německo) Aeritalia (Itálie) 100 - Aeronautica Militare (italské letectvo) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.08.1974 vzlet německého prototypu P01 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | monoplane with variable geometry wing |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 14000 kg | 30865 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20500 kg | 45195 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 28000 kg | 61729 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,91 m | 45ft 7,63in |
Délka: Length: | 16,72 m | 54ft 10,26in |
Výška: Height: | 5,95 m | 19ft 6,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,60 m2 | 286.32 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie : Category : | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ : Type : | Turbo-Union RB199-34R Mk 103 | Turbo-Union RB199-34R Mk 103 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2381 km/h v 10975 m | 1479.5 mph in 36007 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 203,2 m/s | 40000 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15240 m | 50000ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1482 km | 920.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2 x 27 mm kanon Mauser BK-27 (180 nábojů na zbraň) 9000 kg na třech podtrupových a 4 křídelních závěsnících výzbroj může zahrnovat: Německo: - AGM-88 HARM - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Taurus - MW-1 - BL.755 - B61 - GBU-24A/B Paveway III - AIM-9L Sidewinder - IRIS-T - střelecký kontejner Litening II Itálie: - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Storm Shadow - "železné" pumy - B61 - pumy JDAM - pumy Paveway II - AIM-9L Sidewinder | 2 x Mauser Mauser BK-27 27 mm cannon (180 rounds per gun) 19841 lb on three fuselage and four underwing hardpoints possible armament: Germany: - AGM-88 HARM - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Taurus - MW-1 - BL.755 - B61 - GBU-24A/B Paveway III - AIM-9L Sidewinder - IRIS-T - Litening II targeting pod Italy: - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Storm Shadow - "iron" bombs - B61 - JDAM bombs - Paveway II bombs - AIM-9L Sidewinder |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Uvedené rozpětí je maximální a platí pro úhel křídla 25°. Při maximálním úhlu 67° má rozpětí 8,60 m. | The wingspan is for 25° angle of wing, for maximal angle 67° is wingspan 28,2 ft. |
Zdroje: Sources: | www.militaryfactory.com www.aeroflight.co.uk en.wikipedia.org http://de.wikipedia.org/wiki/Panavia_Tornado |