CZK - Škoda 1101

     
Název:
Name:
Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P Skoda 1101 Vo a Skoda 1101 P
Originální název:
Original Name:
Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody Mladá Boleslav - národní podnik - závod gen. Svobody
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1948-DD.12.1949 Škoda 1101 Vo
DD.MM.1949-DD.MM.1951 Škoda 1101 P
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Škoda 1101 Vo - 1 417 (jiné zdroje: 1 457)
Škoda 1101 P - 2 820 (jiné zdroje 2 440)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1947
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
960 kg 2116 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
400 kg 882 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1360 kg 2998 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
4080 mm 13 ft 4 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
1520 mm 4 ft 11 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
1530 mm 5 ft ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
190 mm 7 ½ in
Rozvor:
Wheelbase:
2485 mm 97 ⅞ in
Rozchod:
Track:
1200/1250 mm -
47/49¼ in -
Brzdová soustava:
Braking System:
Provozní brzda: kapalinová,jednookruhová, bubnové brzdy, všechna kola.
Parkovací brzda: mechanická, bubnová na zadní nápravu.
-
Elektrický systém:
Electrical System:
Napětím 6 V.
Zdroje:
Dynamo o výkonu 130 W
Akumulátorová baterie o kapacitě 75 Ah.


Elektrický spouštěč s výkonem 0,4 k.
-
Pneumatiky:
Tyres:
5,75 - 6,00×16
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou.
Zdvihový objem: 1 089 cm³, vrtání: 68 mm a zdvih: 75 mm.
Kompresní poměr: 6,5:1.
Příprava palivové směsi: Karburátor Solex 26 UAHD nebo Solex 26 AHR.
Zapalování: akumulátorové, s rozdělovačem Scintilla nebo Pal-Magneton.
Výkony:
nejvyšší (krátkodobý) SAE: 23,5 kW (32 k) při 4200 ot./min.
nominální: 21,3 kW (29 k) při 3200 ot./min.
Největší krouticí moment SAE: 64,7 Nm při 2400 ot./min.
Suchá hmotnost motoru: 103 kg.
Chlazení: s nuceným oběhem kapaliny a s čtyřlistým ventilátorem
Mazání: tlakové, oběžné
A four stroke, petrol engine, OHV, water-cooled, inline four-cylinder
rated at 31.6 hp at 4,200 rpm for maximum power and 28.6 hp at 3,200 rpm for cnominal power.
Převodovka:
Gearbox:
Mechanická čtyřstupňová se zpětným chodem.
Třetí a čtvrtý převodový stupeň je synchronizován.
Čtvrtý rychlostní stupeň - přímý záběr.
Stálý převod v rozvodovce 5,25.
The four-speed and reverse gear-box included synchromesh on the top two ratios, power being delivered to the rear wheels via a joint prop shaft.
Permanent a transfer in axle final drive 5.25
Spojka:
Clutch:
Kotoučová jednolamelová suchá třecí spojka Dry single disc clutch.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
35 l 7.7 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
90 km/h 56 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
9,5 l/100 km 29.73 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:










a další země










and other countries
Poznámka:
Note:
Převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu
Spojka: třecí, suchá, jednokotoučová
Rozvodovka: upevněna na přírubu roury páteřového rámu
Podvozek rám: páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou
Přední náprava: dělená, lichoběžníková, s příčným listovým perem (dole) a příčnými trojúhelníkovými rameny (nahoře)
Řízení: šroubem a maticí
Zadní náprava: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým perem

Pro službu v armádě a bezpečnostních složkách byl od vozu Škoda 1 101 odvozen automobil, vybavený jednoduchou, tzv. pohotovostní, karoserií, složenou z rovných plechů, které se daly snadno opravit. Sériová výroba karoserií byla zahájena v lednu 1948, a to v mělnické karosárně Havlík. Automobil měl skládací plátěnou střechu a byl čtyřdvéřový, několik vozů existovalo rovněž v provedení bez dvířek. Nejednalo se ve skutečnosti o terénní typ, ačkoliv tak na první pohled mohl vypadat; podvozek automobilu byl převzat bez významných změn z civilního vozu 1 101 Tudor, nevýhodou byla skutečnost, že diferenciál nebyl dovybaven uzávěrkou.
Vyráběl se ve dvou provedeních Š-1101 Vo a Š-1101 P. Podle firemních materiálů se navzájem odlišovaly rozmístěním drobné výstroje, jako je lopata, krumpáč atd. a držáků na kanystry.
V průběhu výroby bylo zavedeno tolik změn a odlišností, že nelze jednoznačně určit rozlišovací znaky mezi oběma verzemi.
Některá vozidla měla malou nádržku na lépe zápalné palivo (patrně metylalkohol nebo ethylalkohol), toto palivo se používalo pouze pro studený start motoru. Přepínání druhů paliva se provádělo třícestným ventilem.
Vozidla bezpečnosti nebyla většinou vybavena svítilnou Notek.
Vozidla pro tuzemsko byla navíc standardně vybavena teplovodním topením.
A military version of the Škoda 1101 existed, called the Škoda 1101 VO. It featured unchanged the chassis and mechanicals of standard Škoda 1101, with new all-steel, open 4-door body.
Zdroje:
Sources:
Matěj Podskalský, Automobil Škoda 1101, 1102, 1200, Technický popis a údržba, 1. vydání, Praha, SNTL, 1955
Jaroslav Gereg, Tudor aneb poslední z rodu Popularů, 1. vydání, Hradec Králové, Jaroslav Gereg, 2006, ISBN 80-239-6857-2.
https://bagtek.cz/category/skoda-1101-tudor/
https://www.militaryoldtimer.eu/tudor.htm
www.eurooldtimers.com
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#139237 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nádrž paliva se měnila obecně v průběhu výroby Škody 1101 z původní soudkové na novější lisovanou ze dvou půlek.
Takových změn proběhla během výroby celá řada.
Mohla se lišit i světla, zejména hledáčky a zadní lampy.
Ta zmiňovaná doplňková nádrž je malá nádržka na alkohol, používaná na starty v teplotách pod bodem mrazu. Je to převzaté z německé techniky.


Ještě zbývá doplnit, že naše armáda používala typ 1101 i s civilními podobami karoserie. Určitě alespoň v provedení sanitním.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#217550 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pár fotografií, které jsem dnes pořídil, když se nám objevil v autoservisu.
Škoda, že volant není původní, ale našel jsem ještě několik dalších maličkostí, které nejsou původní. Do dnešních dnů by jich mělo být u nás asi 20.
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#139247 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Pár dobových fotek
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#160989 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Š 1101 P nejakého košického fandu.
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#175643 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

přidám jeden pohled pod kapotu
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#177180 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Neviem, či je to už vyššie uvedené ale bežný názov pre toto vozidlo bol : " Bojový TUDOR ". Ja pridávam prednú časť.
Zdroj : vlastné foto veterána, letisko Piešťany z roku 2005.
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#200556 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Škoda 1101 na květnové přehlídce, pravděpodobně rok 1951.
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#227427 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Foto z okruhu po okolních obcích na jedné letošní akci (Zvole 2007)
Foto Dolin
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#227469 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ŠKODA 1101 Vo " bojový Tudor " v päťdesiatych rokoch ...


Na rozdiel od veteránov neboli vojenské vozidlá vybavené ukazovateľmi zmeny smeru ( " blinkrami " ).


Zdroj : Československá armáda 1952
CZK - Škoda 1101 - Škoda 1101 Vo ...

Škoda 1101 Vo ...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#252415 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky pri príležitosti 8. výročia Oslobodenia ČSR - Bratislava Gottwaldovo námestie 9. máj 1953.



Zdroj : Archív VHÚ Bratislava
CZK - Škoda 1101 - ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky.

ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#304889 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Slovenské piesky 2010
Policejní zbarvení
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370617 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tohle sem patri taky?
Podle soucasneho majitele vuz vypada takhle cca od roku 1970. Mno, na tehdejsi dobu celkem kockolap...kolik kabrioletu bylo tehdy k mani, ze ano. Dokonce to snad byl svatebni dar...
Kdyby mi to rikalo pane, pak bych renovaci smeroval do zachrany tohoto stavu. Urcite ne zpatky do zelena nebo modra.


Zdroj: vlastni foto
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370641 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ale no jo, taky trochu nadhledu obcas ne? Mne osobne se to libi.
Dost by mne zajimalo, co by na to rekli ostatni drzitele do puntiku renovovanych vojenskych ci esenbackych aut, kdyby se s tim nekdo nekde objevil. Jestli by to vzali nebo vystipali....


PS: jinak motor v tom vypada takhle...
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370692 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Tahle červená mrcha bývala u jednoho pána ve Stráži nad Nisou, jestli se nepletu. Alespoň ty hrozné panty na dveřích mi přijdou povědomé. Pod kapotou to nevypadá nejhůř, motor i chladič origo, o nádrži se to bohužel říct nedá. Ale kastle by byla na kupu práce...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#371689 Version : 0
For: Pavel Klouček, can you write to me from your email at paja.vrzal@seznam.cz? I have a few questions, and I would like to ask you via email.


Thank you
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#371898 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more