Název: Name: | Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P | Skoda 1101 Vo a Skoda 1101 P |
Originální název: Original Name: | Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P | |
Výrobce: Producer: | Automobilové závody Mladá Boleslav - národní podnik - závod gen. Svobody | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1948-DD.12.1949 Škoda 1101 Vo DD.MM.1949-DD.MM.1951 Škoda 1101 P | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Škoda 1101 Vo - 1 417 (jiné zdroje: 1 457) Škoda 1101 P - 2 820 (jiné zdroje 2 440) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1947 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x4 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 960 kg | 2116 lb |
Užitečné zatížení: Payload: | 400 kg | 882 lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 1360 kg | 2998 lb |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | ? kg | ? lb |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | ? lb |
Celková délka: Overall Length: | 4080 mm | 13 ft 4 ⅝ in |
Celková šířka: Overall Width: | 1520 mm | 4 ft 11 ⅞ in |
Celková výška: Overall Height: | 1530 mm | 5 ft ¼ in |
Světlá výška: Ground Clearance: | 190 mm | 7 ½ in |
Rozvor: Wheelbase: | 2485 mm | 97 ⅞ in |
Rozchod: Track: | 1200/1250 mm - | 47/49¼ in - |
Brzdová soustava: Braking System: | Provozní brzda: kapalinová,jednookruhová, bubnové brzdy, všechna kola. Parkovací brzda: mechanická, bubnová na zadní nápravu. | - |
Elektrický systém: Electrical System: | Napětím 6 V. Zdroje: Dynamo o výkonu 130 W Akumulátorová baterie o kapacitě 75 Ah. Elektrický spouštěč s výkonem 0,4 k. | - |
Pneumatiky: Tyres: | 5,75 - 6,00×16 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou. Zdvihový objem: 1 089 cm³, vrtání: 68 mm a zdvih: 75 mm. Kompresní poměr: 6,5:1. Příprava palivové směsi: Karburátor Solex 26 UAHD nebo Solex 26 AHR. Zapalování: akumulátorové, s rozdělovačem Scintilla nebo Pal-Magneton. Výkony: nejvyšší (krátkodobý) SAE: 23,5 kW (32 k) při 4200 ot./min. nominální: 21,3 kW (29 k) při 3200 ot./min. Největší krouticí moment SAE: 64,7 Nm při 2400 ot./min. Suchá hmotnost motoru: 103 kg. Chlazení: s nuceným oběhem kapaliny a s čtyřlistým ventilátorem Mazání: tlakové, oběžné | A four stroke, petrol engine, OHV, water-cooled, inline four-cylinder rated at 31.6 hp at 4,200 rpm for maximum power and 28.6 hp at 3,200 rpm for cnominal power. |
Převodovka: Gearbox: | Mechanická čtyřstupňová se zpětným chodem. Třetí a čtvrtý převodový stupeň je synchronizován. Čtvrtý rychlostní stupeň - přímý záběr. Stálý převod v rozvodovce 5,25. | The four-speed and reverse gear-box included synchromesh on the top two ratios, power being delivered to the rear wheels via a joint prop shaft. Permanent a transfer in axle final drive 5.25 |
Spojka: Clutch: | Kotoučová jednolamelová suchá třecí spojka | Dry single disc clutch. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 35 l | 7.7 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 90 km/h | 56 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | ? mph |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 9,5 l/100 km | 29.73 mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | ? mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | ? |
Uživatelské státy: User States: | a další země | and other countries |
Poznámka: Note: | Převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu Spojka: třecí, suchá, jednokotoučová Rozvodovka: upevněna na přírubu roury páteřového rámu Podvozek rám: páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou Přední náprava: dělená, lichoběžníková, s příčným listovým perem (dole) a příčnými trojúhelníkovými rameny (nahoře) Řízení: šroubem a maticí Zadní náprava: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým perem Pro službu v armádě a bezpečnostních složkách byl od vozu Škoda 1 101 odvozen automobil, vybavený jednoduchou, tzv. pohotovostní, karoserií, složenou z rovných plechů, které se daly snadno opravit. Sériová výroba karoserií byla zahájena v lednu 1948, a to v mělnické karosárně Havlík. Automobil měl skládací plátěnou střechu a byl čtyřdvéřový, několik vozů existovalo rovněž v provedení bez dvířek. Nejednalo se ve skutečnosti o terénní typ, ačkoliv tak na první pohled mohl vypadat; podvozek automobilu byl převzat bez významných změn z civilního vozu 1 101 Tudor, nevýhodou byla skutečnost, že diferenciál nebyl dovybaven uzávěrkou. Vyráběl se ve dvou provedeních Š-1101 Vo a Š-1101 P. Podle firemních materiálů se navzájem odlišovaly rozmístěním drobné výstroje, jako je lopata, krumpáč atd. a držáků na kanystry. V průběhu výroby bylo zavedeno tolik změn a odlišností, že nelze jednoznačně určit rozlišovací znaky mezi oběma verzemi. Některá vozidla měla malou nádržku na lépe zápalné palivo (patrně metylalkohol nebo ethylalkohol), toto palivo se používalo pouze pro studený start motoru. Přepínání druhů paliva se provádělo třícestným ventilem. Vozidla bezpečnosti nebyla většinou vybavena svítilnou Notek. Vozidla pro tuzemsko byla navíc standardně vybavena teplovodním topením. | A military version of the Škoda 1101 existed, called the Škoda 1101 VO. It featured unchanged the chassis and mechanicals of standard Škoda 1101, with new all-steel, open 4-door body. |
Zdroje: Sources: | Matěj Podskalský, Automobil Škoda 1101, 1102, 1200, Technický popis a údržba, 1. vydání, Praha, SNTL, 1955 Jaroslav Gereg, Tudor aneb poslední z rodu Popularů, 1. vydání, Hradec Králové, Jaroslav Gereg, 2006, ISBN 80-239-6857-2. https://bagtek.cz/category/skoda-1101-tudor/ https://www.militaryoldtimer.eu/tudor.htm www.eurooldtimers.com |